اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شامگاه سه‌شنبه صورت گرفت؛

پایان طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: نخستین دوره طرح آموزشی فرهنگی ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه‌های استان خوزستان خاتمه یافت.

پایان طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های خوزستان
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نماینده ولی فقیه در خوزستان شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه برگزاری این چنین دوره‌هایی را  مصداق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: تشکیل کلاس‌های آموزشی و معرفت‌افزایی با حضور روحانیون و اساتید دانشگاه، تفسیر و اجرای وحدت حوزه ودانشگاه است که امام راحل (ره) بر آن اصرار داشتند.
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بحث اتحاد حوزه ودانشگاه همواره مطرح بوده و اکنون پس از گذشت سال‌ها محقق شده است و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ارتباط بسیار نزدیکی با هم برقرار کرده‌اند.
وی یادآورشد: قبل از امام راحل (ره) ائمه اطهار (ع) و به ویژه امام جعفر صادق (ع) در این زمینه پیشگام بودند و بر آن تاکید داشتند.
امام جمعه اهواز ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب تشیع حوزه‌‌های علمیه و دانشگاه را تاسیس کرد به طوری که در مسجد کوفه در دوران آن امام همام 900 حلقه درس تشکیل می‌شد و مرکزیت دانشگاه آن حضرت نیز در مدینه بود.
موسوی جزایری اظهار امیدواری کرد: نشست‌های هم اندیشی و دوره‌های آموزشی کارگاهی اساتید ادامه یابد و در سطح همه دانشگاه‌های استان برگزار شود.
وی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه با تهاجم وهابیت و مطرح شدن ادعاهای کذب درباره ارتباط با امام زمان (عج)و اینگونه مسائل مواجهیم و افرادی در برخی شهرها در حال القاء شبهه در جامعه هستند، فصلی برای ابهام زدایی و شبهه زدایی در این دوره‌ها مطرح شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مهدویت، مباحث ولایت، موضوع روز است که بر حسب تهاجم دشمن در بورس قرار گرفته و باید به این مسائل اهمیت بیشتری داده شود.
همچنین در این نشست، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان با ارائه گزارشی از نخستین دوره طرح ضیافت اندیشه افزود: این دوره با حضور 220 نفر از اساتید دانشگاه‌های استان برگزار شد که از این تعداد، 70 نفر از شهرهای شمال خوزستان دوره را در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گذراندند.
حجت الاسلام سید محسن شفیعی بیان کرد: آمار متقاضیان شرکت در دوره بسیار بیشتر بود اما بضاعت و امکانات ما بیش از این تعداد را میسر نمی‌کرد.
وی گفت: این کار برای نخستین بار در استان برگزار شد اما از این پس در هر دانشگاه بر اساس سرفصل‌های مصوب استمرار خواهد یافت.
شفیعی از روسای دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و جندی شاپور دزفول که در برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های خوزستان همکاری کردند، سپاسگزاری کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول