اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

آغاز طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید خوزستان

خبرگزاری فارس: طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه‌های خوزستان امروز به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با حضور اساتید شرکت کننده و جمعی از مسئولان آغاز شد.

آغاز طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این طرح فرهنگی آموزشی، نقش پررنگ اساتید در فرهنگ سازی جامعه و تاریخ یادآور شد و اظهار داشت: اساتید در دانشگاه‌ نه فقط درس و کتاب و مباحث علمی بلکه شخصیت دانشجویان را شکل می‌دهند از این رو در مقابل جامعه‌ای که فرزندان خود را بی دریغ در اختیار مراکز علمی و آموزشی قرار می‌دهد، بسیار مسئولند.
حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی ادامه داد: ظرفیت بزرگی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند و فرصت بسیار خوبی برای جامعه ما محسوب می‌شود که علاوه بر مباحث درسی در زمینه معرفتی، فرهنگی و دینی نیز از محضر اساتید استفاده کنند.
وی درباره برگزاری طرح ضیافت اندیشه و شکل‌گیری این ایده افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد فرصتی ویژه اساتید از سال‌های گذشته پیگیری شد و با تلاش‌های فراوان، امسال این طرح به اجرا درآمد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه برگزاری طرح ضیافت اندیشه در راستای ارتقای معرفت اساتید از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: پنج عنوان برای این دوره‌ها به تصویب رسید که شامل اندیشه سیاسی اسلام، اخلاق علمی و حرفه‌ای، معرفت شناسی و فلسفه علم، اصول تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ علم و تاریخ تمدن اسلامی هستند و سرفصل‌ها و متون این دروس تدوین شده است.
شفیعی تصریح کرد: امسال دو عنوان از عناوین نامبرده شده شامل اصول تعلیم و تربیت اسلامی و معرفت شناسی و فلسفه علم در قالب طرح ضیافت اندیشه اساتید در مدت 10 روز از امروز و در مجموع 30 ساعت، ارائه میشود که امیدواریم اعضای هیئت علمی شرکت کننده بهره کافی از این دوره‌ها ببرند.
وی علت تاخیر در برگزاری این دوره در خوزستان را گرمای هوا در تابستان عنوان کرد و گفت: طرح ضیافت اندیشه اساتید ماه مبارک رمضان در 28 استان کشور برگزار شد و استان خوزستان و آذربایجان شرقی برگزاری این دوره را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کردند.
به گفته این مقام مسئول در دانشگاه شهید چمران اهواز، طی فراخوان منتشر شده برای ثبت‌نام از اساتید دانشگاه‌های خوزستان اعم از دولتی و غیردولتی، 220 نفر ثبت نام کردند که اگر نام نویسی ادامه می‌یافت قطعا آمار از این بیشتر بود این در حالی است که ما حضور 150 نفر را پیش بینی کرده بودیم.
شفیعی از آمادگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برای اجرای طرح ویژه اساتید دانشگاه‌های شمال خوزستان و موافقت دفتر مرکزی طرح در قم و تهران با این شیوه اجرا خبر داد و گفت: 70 نفر از اساتید دانشگاه‌های منطقه شمال خوزستان در دانشگاه دزفول طرح ضیافت اندیشه را میگذرانند.
وی درمورد ترکیب شرکت‌کنندگان در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های خوزستان افزود: 180 نفر از شرکت کنندگان آقا و 40 نفر خانم هستند و بیشترین نفرات شرکت کننده از دانشگاه شهید چمران اهواز هستند.
براساس این گزارش، طرح مذکور از بعداز ظهر امروز به مدت 10 روز در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول