اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر:

ضیافت اندیشه از موفقیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: برنامه ضیافت اندیشه دانشجویان و اساتید از برنامه‌های مهم فرهنگی در دانشگاه‌ها بوده که باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

ضیافت اندیشه از موفقیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام عباس دشتی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها از ضرورت‌هایی بود که وجود آن در دانشگاه‌ها یک ضرورت بود.

وی افزود: مسئولان دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی و فرهنگی در حد توان خود فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها دارند اما نیازمند حمایت بیشتری هستند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر اضافه کرد: باید یک سری برنامه‌های فرهنگی به صورت استانی تدبیر شود؛ مانند کرسی‌های نظریه‌پردازی و معرفت‌افزایی اساتید و ضیافت‌های دانشجویی و اساتید که از برنامه‌های مهم امسال ماست.

دشتی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و روحانیت امروزه در مظلومیت به سر می‌برند افزود: شورای هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌‌ها باید در ارتباط با فعالیت‌های کلان فرهنگی در دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری کند و همچنین بدنه فرهنگی و سیاسی استان باید توجه بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر تصریح کرد: قشر عظیمی از نیروهای دانشگاه‌ها،‌ اساتید هستند که اگر توجه ویژه‌ای به آنان شود شاهد بروز و ظهور اندیشه‌های نو خواهیم بود.

تحول فرهنگی بدون هزینه ممکن نیست

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور مغفول مانده مسائل مربوط به دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید است.

مرادعلی فولادوند افزود: برای جامعه و نظام فرهنگی ایران علم به تنهایی کارایی ندارد بلکه در کنار آن تزکیه مقدم بر علم است.

وی با اشاره به طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: یکی از ظرفیت‌های این طرح فوق برنامه‌هایی است که باید تدارک دیده شده و خانواده‌های اساتید نیز حضور داشته باشند.

فولادوند با تاکید بر مسلح کردن اساتید دانشگاهی به آموزه‌های دینی و مذهبی اظهار داشت: در عصر جدید تمام متدهای فرهنگی هزینه‌بر بوده و بدون هزینه نباید انتظار تحولات عمده فرهنگی در دانشگاه‌ها داشت.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول