اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یاسوج:

"ضیافت اندیشه" فرصتی برای تهذیب نفس دانشجویان است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح "ضیافت اندیشه" در دانشگاه‌ها که ماه رمضان اجرا می‌شود، فرصتی برای تهذیب نفس و رشد علمی دانشجویان است.

"ضیافت اندیشه" فرصتی برای تهذیب نفس دانشجویان است

حجت‌الاسلام حافظ ثابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک پیشاپیش روز جوان و ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) اظهار کرد: سرنوشت و آینده هر کشوری در دستان نسل جوان است و جوانان می‌توانند در هر دوره‌ای مرکز سعادت و پیشرفت جامعه خود باشند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های بالای یک جوان افزود: یک جوان پرانرژی اگر در مسیر درست قرار گرفته باشد بدون شک منشأ خیر برای خود، اطرافیان و اجتماع خواهد شد.

وی، آگاهی از مسائل سیاسی و فرهنگی روز و پیشتازی در عرصه‌های جنگ نرم و مقابله علمی و فرهنگی با غرب را از خصیصه‌های نسل سوم انقلاب دانست و افزود: به گفته مقام معظم رهبری جوانان باید نسبت به مسائل انقلاب حساس باشند.

ثابت، طرح ضیافت اندیشه را در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد فرصتی برای تهذیب و تزکیه نفس جوانان و همچنین رشد علمی آنان برشمرد و تصریح کرد: در این طرح که از نیمه دوم ماه مبارک رمضان شروع می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد، در هر روز یک خصلت اخلاقی مورد نظر اسلام را به صورت گروهی تمرین می‌کنیم تا با یک کار عملیاتی برخی اخلاق‌ها و منش‌ها را در میان نسل جوان ترویج و نهادینه کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه یاسوج عنوان کرد: بر اساس فرمایش امام راحل (ره) دانشگاه مبداء تحولات است و جامعه به شکل محسوسی از دانشگاه‌ها خط و مسیر خود را می‌گیرد که اگر دانشگاهیان ما که انسان‌های فرهیخته‌ای هستند راه درست را انتخاب کنند جامعه نیز متحول خواهد شد.

وی با اشاره به فضای فعلی جامعه و جهان و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام، تهذیب و تزکیه جوانان را در راستای تشکیل جامعه‌ای مومنانه برای الگوسازی جهانی، تاثیرگذار و مهم ارزیابی کرد. 

وی تعلیم و تربیت را دو عنصر تفکیک‌ناشدنی و مورد تاکید انبیا دانست و تصریح کرد: این دو مهم باید با هم و در کنار هم دیده شوند و دانشگاه‌های ما نیز باید به هر دو جنبه توجه کرده و اهمیت دهند.

ثابت گفت: طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها هم جنبه‌ تعلیم و آموزش دارد و هم جنبه تهذیب و بهره‌گیری از فضای معنوی که امید است امسال نیز بتوانیم با استفاده از تجربیات سال قبل بتوانیم یک دوره تاثیرگذار را در دانشگاه یاسوج، دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار کنیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امسال بیشتر بر جنبه کیفیت طرح ضیافت اندیشه متمرکز شدیم تا در یک فضای معنوی و صمیمانه که زمختی کلاس‌های آموزشی دانشگاه را ندارد در راستای تعالی اخلاقی دانشجویان و اساتید گامی برداشته باشیم.

گفتنی است طرح ضیافت اندیشه برای دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی در همین دانشگاه، سایر دانشجویان پسر در دانشگاه آزاد و دانشجویان دختر نیز در دانشگاه دولتی یاسوج از نیمه دوم ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول