اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 100 استاد دانشگاه انجام می‌شود

برگزاری ضیافت اندیشه ویژه اساتید در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پزشکی کرمان گفت: طرح ضیافت اندیشه ویژه با حضور 100 نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، بم و جیرفت برگزار می‌شود.

برگزاری ضیافت اندیشه ویژه اساتید در کرمان

حجت‌الاسلام‌ علی عارفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به طرح ضیافت اندیشه‌ اظهار داشت: ضیافت اندیشه طرح جامع فرهنگی علمی است که برای رشد مسائل فرهنگی اساتید و دانشجویان و همچنین معرفت‌زایی آنها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه حدود سه سال در سطح بعضی از دانشگاه‌های کشور اجرایی شده است، افزود: در سال جاری در دانشگاه‌های سطح استان کرمان از جمله دانشگاه علوم پزشکی، شهید باهنر و آزاد این طرح عملیاتی می‌شود.

عارفی عنوان کرد: طرح ضیافت این دانشگاه ویژه اساتید در 10 روز نخست از ماه مبارک رمضان شامل برنامه‌های آموزشی، هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاد اندیشی اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 100 نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، بم و جیرفت در طرح ضیافت اندیشه شرکت می‌کنند.

عارفی با اشاره به سهمیه 500 نفری طرح ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، جیرفت و بم‌ گفت: از این تعداد 300 سهمیه مربوط به خواهران و 200 سهمیه به برادران اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت ثبت‌نام طرح ضیافت اندیشه در بخش دانشجویی تکمیل شده است، ابراز داشت: اکنون مازاد بر ظرفیت این تعداد نیز ثبت نام کرده‌اند و این تعداد رزرو به حساب می‌آیند.

عارفی‌ تصریح کرد: همچنین شرکت در طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید نیز دارای امتیاز فرهنگی است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌ گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی، جریان‌شناسی رسانه‌ها، نقد فیلم، برگزاری محافل و مراسم، برگزاری کارگاه‌های مهارت رسانه‌ای، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ پنگ از جمله برنامه‌هایی است که در طرح ضیافت اندیشه برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: برگزاری پاتوق‌ها و مشاوره با حضور مبلغان و مشاوران و انجام فعالیت‌های فرهنگی مانند ارسال پیامک، رادیو ضیافت و ایجاد شبکه بلوتوث از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت اندیشه به شمار می‌رود.

‌عارفی‌ اجرای طرح گسترش اخلاق اسلامی را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت اندیشه عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح هر روز از روزهای ضیافت اندیشه به یکی از صفات اخلاقی پسندیده اختصاص می‌یابد و در این راستا نیز سخنرانان و همچنین گروه‌های فرهنگی برنامه‌های خود را بر اساس موضوع روز مطرح می‌کنند.

وی همچنین در مورد بخش آموزش دانشجویی طرح ضیافت اندیشه بیان داشت: در این بخش سرفصل دروس با موضوع سرفصل‌های دانشجویی مشخص شده است.

عارفی عنوان کرد: آشنایی با متون، قرآن در قرآن، اهل‌ بیت (ع) در قرآن، آینده بشریت از دیدگاه قرآن و بهشت و دوزخ در مفاهیم قرآنی در این دروس مورد توجه است.

وی گفت: در درس انقلاب اسلامی نیز به موضوعاتی مانند رابطه دین و سیاست، نظام سیاسی نقد سکولاریسم، حکومت دینی و مقایسه دمکراسی و مردم سالاری، کارآمدی نظام اسلامی، حکومت متقابل مردم و حاکمان، ولایت‌فقیه و بیداری اسلامی پرداخته می‌شود‌.

وی افزود: همچنین در درس اخلاق اسلامی موضوعاتی مانند مبانی سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی در تعالی و تعلیم و تربیت در ارتباط با مردم، محیط خانواده، زندگی خوابگاهی و ... مورد توجه قرار می‌گیرد.

عارفی بیان کرد: طرح ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان شرکت کننده از نیمه میانی ماه مبارک رمضان در پردیزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول