اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دامغان خبر داد

مقابله با اقدامات جاسوسی با‏ بکارگیری توان بسیج

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان دامغان از مقابله با اقدامات جاسوسی، خرابکاری، براندازی و جنگ روانی دشمن با بکارگیری توان بسیج و نیروهای ولایی خبر داد.

مقابله با اقدامات جاسوسی با‏ بکارگیری توان بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدمحمدحسن مرتضوی ظهر امروز در جلسه آموزش توجیهی بسیجیان شهری و روستایی دامغان اظهار داشت: اخلاق مفهومی عمومی است و همه باید آن را رعایت کنند و این مفهوم جنبه صنفی نیز دارد.

وی تصریح کرد: در بعضی اصناف، تأکید بیشتری نسبت به آن شده است و یا برخی از مصادیق آن به صنف خاصی اختصاص دارد.

فرمانده سپاه شهرستان دامغان بیان کرد: اخلاق اطلاعاتی نیز نوعی اخلاق صنفی است و مقصود از آن، پاره‌ای از ضرورت‌های اخلاقی است که نیروهای اطلاعاتی و بلکه همه مؤمنانی که با اطلاعات و امنیت کشور سر و کار دارند، بدان نیازمند هستند و نبود آنها چه بسا باعث گمراهی آنها و به تدریج ایمان آنها را تحلیل می‌برد.

مرتضوی افزود: با همه ضرورت و اهمیتی که کار اطلاعاتی از نظر اسلام دارد، شیوه و ابزار آن به گونه‌ای است که ممکن است دست‌اندرکاران امور اطلاعاتی را کم کم و ناخودآگاه به سوی انواع مشکلات اخلاقی سوق دهد و آنها را از اخلاق، خدا، دین و معنویت جدا کند.

فرمانده سپاه شهرستان دامغان گفت: مصادیق کار اطلاعاتی، تجسس، کسب اخبار سری، کشف مجهولات، دشمن‌یابی و نظایر این موارد است و ابزار و شیوه آن نیز به گونه‌ای است که به‏ کارگیری آنها در شرایط عادی برای کسی مجاز نیست.

مرتضوی ادامه داد: اسلام با جدیت تمام بر اخلاق نیک نیروهای اطلاعاتی تأکید دارد و آنها به دلیل وظایف خطیری که در نظام اسلامی و حوزه کاری خود بر عهده دارند، باید آراسته به صفات و ملکات خاصی از جمله خداترسی، فروتنی، راستگویی، وفاداری، امانتداری و حق‌گویی باشند.

وی با تعریف حفاظت، اطلاعات گفت: حفاظت در لغت به معنای مراقبت کردن، نگهداری و مصونیت بخشیدن است و در اصطلاح به مجموعه اقداماتی که به منظور پیشگیری از افشای اسرار و اطلاعات و مقابله با اقدامات جاسوسی، خرابکاری، براندازی و جنگ روانی دشمن صورت می‌گیرد و موجب محرومیت دشمن یا حریف از دسترسی به آنها خواهد شد، گفته می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول