اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

صحیفه سجادیه از بهترین ابزار مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: کتاب صحیفه سجادیه از بهترین ابزارهای فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام است و می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه را برطرف کند.

صحیفه سجادیه از بهترین ابزار مقابله با جنگ نرم است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت امام سجاد (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امام سجاد (ع) در کتاب صحیفه سجادیه در قالب دعا با فرهنگ‌های فاسد بنی‌امیه مبارزه می‌کردند که نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته است و اکنون نیز این کتاب می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه را برطرف کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: بلاغت و فصاحت صحیفه سجادیه نشان‌دهنده زیبایی، شکوه و قدرت روحی این کتاب است که توانسته قدرت‌های خداوند را به بهترین وجه نشان دهد.

نظری با اشاره به اینکه تمام مطالب صحیفه سجادیه در قالب دعا، نیایش و راز و نیاز انسان با پروردگار ارائه شده است، افزود: با تفکر و تأمل در گستره مفاهیم و معارف این کتاب می‌توان فهمید که دعاهای آن فراتر از مناجات‌های فردی و راز و نیاز یک انسان در خلوت تنهایی خود با خدای متعال است.

وی ادامه داد: دعاهای صحیفه سجادیه انسان را به علم، اخلاق، بینش و بصیرت الهی نزدیک و از هوس‌های نفسانی دور کرده و بر این اساس افراد جامعه با مطالعه آن می‌توانند به پروردگارشان نزدیک‌تر شوند.

 

مردم به مطالعه صحیفه سجادیه اهتمام بیشتری کنند

نظری با بیان اینکه مردم باید به مطالعه این کتاب اهتمام بیشتری کنند، ابراز کرد: امام سجاد (ع) در این کتاب در هنگام نیایش با خداوند متعال مطالبی بیان کرده که بسیاری از حقایق هستی را آشکار می‌کند و مردم می‌توانند با مطالعه آن معرفت عمیقی به پروردگارشان کسب کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: امام سجاد (ع) در قالب دعا، خصلت‌های پلید و اندیشه‌های والا را بیان کرده تا انسان با شناخت کامل هستی بتواند به شناخت حقیقی خداوند متعال برسد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: کتاب صحیفه سجادیه از گنجینه‌های ارزشمند دعاهای اهل بیت (ع) است که امام سجاد (ع) با انجام دادن کارهای فرهنگی از جمله دعا در این کتاب توانست دین اسلام را از بسیاری آسیب‌ها و تحریف‌های دشمنان اسلام حفظ کند.

 

امام سجاد (ع) از ترویج احادیث دروغین جلوگیری کرد

 

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ فاسد، جهل و نادانی و ساختن احادیث دروغ و تدریس این احادیث در مراکز فرهنگی از سیاست‌های فرهنگی بنی‌امیه بود که این حکومت با انجام دادن این اقدامات جعل احادیث را بین مردم به شدت افزایش داده بود.

نظری ابراز کرد: امام سجاد (ع) در این دوران با برنامه‌ریزی دقیق در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقدامات هوشمندانه و مدبرانه به‌خصوص با سخنرانی کردن در مکان‌های مختلف از جمله مساجد توانست از اقدامات ضد اسلامی حکومت بنی‌امیه نقاب بردارد و از ترویج احادیث دروغین بین شیعیان جلوگیری کند. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) بردگان و کنیزان بسیاری را از بازار خریداری می‌کرد و به آنان معارف دینی و قرآنی را تعلیم می‌داد، اظهار کرد: وقتی سطح آگاهی این کنیزان افزایش می‌یافت این امام بزرگوار برای رضای خداوند آنان را آزاد می‌کرد تا بتوانند با تعلیم معارف اسلامی و دینی به دیگران موجب گسترش این معارف در بین مردم بشوند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام سجاد (ع) با به‌کارگیری این راهکارها با فرهنگ فاسد حکومت بنی‌امیه مبارزه می‌کرد و نقشه‌ها و فتنه‌های آنان را خنثی می‌کرد. 

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) در سال 38 هجری در شهر مدینه به دنیا آمد، گفت: این امام بزرگوار 56 سال عمر کردند و به مدت 35 سال هدایت و امامت شیعیان بر عهده ایشان بود.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول