اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف سخنرانی محقق شده است؛

حضور علمای اهل سنت و مسیحی لبنانی در همایش امام سجاد (ع)

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر نخستین همایش بین‌المللی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) گفت: برگزاری همایش بین‌المللی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) گامی بزرگ در جهت معرفی خاندان عصمت و طهارت است.

حضور علمای اهل سنت و مسیحی لبنانی در همایش امام سجاد (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مریدی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ظهر امروز در حاشیه همایش انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد (ع) اظهار داشت: از نقاط عطف همایش حضور شخصیت‌های بین‌المللی از کشورهای لبنان و عمان است که در مورد امام سجاد (ع) مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای را به انجام رسانیده‌اند که این سه شخصیت دکتر احسان صادق از علمای شیعه لبنان، دکتر میشل کعدی از عالمان مسیحی لبنان و شیخ عبدالقادر از علمای اهل سنت لبنان است.
وی ادامه داد: گام نهادن در این مسیر بسیار حساس و دشوار است اما با توجه به عنایت حضرت زین‌العابدین (ع) و همکاری و تعامل تمامی اندیشمندان، علما و مسئولان تمام مسیر راه سهل و هموار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش مقدمه و زمینه‌ای برای برگزاری سایر همایش‌ها در سطح کشور و بین‌الملل شود زیرا معرفی ابعاد شخصیتی، منش و زندگی امام سجاد (ع) آنچنان گسترده است که در قالب چند برنامه محدود نمی‌گنجد.
دبیر نخستین همایش بین‌المللی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) به ارائه گزارش از روند فعالیت‌ها پرداخت و گفت: کار از مهر ماه با سفر به شهر مقدس قم و دیدار با علما، مجتهدان و صاحب نظران آغاز شد و در این مدت کارهای بزرگی همچون ارسال فراخوان عمومی به دانشگاه‌ها، مراکز علمی پژوهشی و حوزه‌های علمیه سراسر کشور، راه‌اندازی سایت همایش امام سجاد (ع) دریافت پیام علما و مراجع کشور از جمله جوادی آملی و علوی گرگانی، تشکیل ستاد خبری، توزیع 15 هزار جلد کتاب شوق دیدار و ... صورت پذیرفت.
وی افزود: پس از ارسال فراخوان بیش از 150 مقاله به دبیرخانه از سراسر کشور ارسال شد که 120 مقاله داوری و در مجموع 12 مقاله به عنوان برگزیده انتخاب شد.
در ادامه دبیر نخستین همایش بین المللی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) از استاندار هرمزگان، حضرت آیت‌ا... نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس، ادارات و سازمان‌ها و تشکل های دینی و مذهبی تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول