اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهرنگ:

احیای عاشورا مرهون افشاگری امام سجاد(ع) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهرنگ گفت: احیای نهضت عاشورا و استمرار دین مبین اسلام مرهون افشاگری، بیدارگری و خطبه‌های آتشین حضرت زین العابدین(ع) و عقیله بنی‌هاشم(ع) حضرت زینب کبری‌(س) است.

احیای عاشورا مرهون افشاگری امام سجاد(ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسین مالکی عصر امروز در جمع کارکنان سپاه ناحیه این شهرستان با تسلیت شهادت حضرت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: در یک جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم نباید از کنار مسائلی که با سلامت آن جامعه ارتباط مستقیم دارد بی‌تفاوت عبور کنیم.
وی به تبیین شرایط امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و احادیث و روایات پرداخت و گفت: سرنوشت اعضای جامعه به هم پیوسته است و امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت اجتماع بشری است.
مالکی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)، تبیین فرهنگ و قیام عاشورا را به دست آن امام همام بزرگترین فضیلت آن حضرت عنوان و افزود: اگر افشاگری‎ها و بیدارگری‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در راستای ابلاغ اصل قیام عاشورا نبود چه بسا امروزه مکتب تشیع با خلاء بسیار مهمی از نظر تئوری و عمل پیش رو بود.
امام جمعه کوهرنگ در ادامه با اشاره به منبع بزرگ و الهی صحیفه سجادیه، این کتاب ارزشمند را منبع معارف و حقایق ناب دین محمدی(ص) و انسان ساز عنوان و افزود: حضرت امام سجاد(ع) در خفقان استبدادی و ظلمانی حکومت غاصبانه اموی و مروانی با بیان این دعاها، مردم و مکتب تشیع را از گزند شبهات و القائات و انحرافات ایجاد شده از طرف مستبدین نجات داد.
وی با تبیین احیای نهضت عاشورا توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) گفت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهالی بود که در کربلا غرس شد و آبیاری و به ثمر رساندن و نگاهداری از آن به دست امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) انجام گرفت.
مالکی ادامه داد: احیای نهضت عاشورا و استمرار دین مبین اسلام مرهون افشاگری، بیدارگری و خطبه‌های آتشین حضرت زین العابدین(ع) و عقیله بنی‌هاشم(ع) حضرت زینب کبری‌(س) است.
وی اضافه کرد: پیام واقعه عاشورا به یمن زحمات حضرت زینب(س)‌و امام سجاد(ع) تا قیامت در سرتاسر گیتی ماندگار شد.
مالکی در ادامه با تاکید بر ضرورت تدبر در آیات قرآن کریم توسط فرماندهان بسیج، ویژگی‌های انسان‌های مومن را برشمرد و گفت: اگر کسی می‌خواهد الگو باشد و حرفی می‌زند باید خودش عامل به آن باشد تا در مخاطب تاثیر داشته باشد.
امام جمعه کوهرنگ ادامه داد: اگر کسی به دنبال عرفان واقعی می‌گردد باید از دریچه نماز که منشاء بسیاری از خوبی‌هاست وارد شود.
وی توجه به فرامین مقام معظم رهبری توسط آحاد جامعه به ویژه بسیجیان را ضروری عنوان و گفت: هر کس که ادعای عرفان و خداشناسی می‌کند باید مسیرش از طریق ولایت باشد وگرنه دروغگوست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول