اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت شهرک توحید بندرعباس:

لازمه شناخت امام سجاد (ع)، آشنایی با امام حسین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت شهرک توحید بندرعباس با بیان اینکه هرکس که می‌خواهد امام سجاد (ع) را بشناسد، ابتدا باید امام حسین (ع) را بشناسد، گفت: شناخت امام حسین (ع) در گرو شناخت صحیح نبی مکرم اسلام است.

لازمه شناخت امام سجاد (ع)، آشنایی با امام حسین است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ احمد عالی‌زاده در همایش ملی انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد (ع) گفت: با بررسی تاریخ اسلام متوجه می‌شویم که یک پیوند ناگسستنی در تمام نهضت‌ها، قیام‌ها و جنبش‌های اسلامی با قیام‌های اهل بیت (ع) وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز نیز یزیدیان به دنبال جایگزینی اوهام و تصورات باطل به جای اندیشه ناب اسلامی هستند اما غافل از آن که آتش انقلاب اسلامی که الگو گرفته از واقعه عاشورا است، خاموش نشدنی است.
این خطیب جمعه اهل سنت با بیان اینکه مشیت الهی بر این بود که امام سجاد (ع) در واقعه عاشورا زنده بماند و پیام آور فرهنگ حسینی باشد، افزود: سید الساجدین پس از حادثه عظیم عاشورا که امام حسین (ع) به دست تشنگان ثروت و قدرت به شهادت رسید به همراه خاندان حسین بن علی (ع) به اسارت رفت و در شام واقعه کربلا را به بهترین شکل تبیین کرد.
عالی‌زاده گفت: با انتشار خبر حادثه کربلا، رعب و وحشت جامعه آن روز را فرا گرفت و حکومت یزیدی که بزرگ‌ترین نشانه اضمحلال آن توسل به سر نیزه بود از ترس خفقان شدیدی را حاکم کرد.
امام جمعه اهل سنت شهرک توحید بندرعباس با بیان اینکه هر کس که می‌خواهد امام سجاد (ع) را بشناسد، ابتدا باید امام حسین (ع) را بشناسد، بیان داشت: شناخت امام حسین (ع) در گرو شناخت صحیح نبی مکرم اسلام است.
عالی‌زاده با اشاره به وضعیت موجود در دوران امام سجاد (ع) ابراز داشت: آن حضرت با بهره‌گیری از دعا به تبیین مواضع اسلامی پرداخت و توانست به بهترین شکل زمینه بیداری امت را فراهم سازد.
وی در پایان با بیان اینکه اسلام، نیرومند‌تر از آن است که این ضربه‌های دشمنان بتواند آسیبی به آن وارد کند، گفت: اسلام مکتبی است که ضامن اداره زندگی مادی و معنوی بشریت است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول