اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان خبر داد

ساخت اسکلت فلزی بیمارستان امام سجاد (ع) در کربلا توسط گیلانی‌ها

خبرگزاری فارس: عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به مشارکت گیلانی‌ها در طلاکاری گنبد امام جواد (ع) بیان کرد: مردم ولایتمدار گیلان ساخت اسکلت فلزی بیمارستان 123 تختخوابی امام سجاد (ع) در کربلا را انجام دادند.

ساخت اسکلت فلزی بیمارستان امام سجاد (ع) در کربلا توسط گیلانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت احمد جعفری‌پور پیش از ظهر امروز در جمع ائمه جمعه و روحانیون این استان اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات از 9 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز اماکن مقدس در کشور عراق از قرون گذشته در اختیار ایرانی‌ها بوده است، افزود: بسیاری از اماکن متبرکه در حکومت بعثی‌ها در عراق تخریب شده است.

جعفری‌پور به اجرای طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بازسازی اماکن متبرکه در عراق اشاره کرد و گفت: تعویض درب‌های حرم‌های مطهر امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام علی (ع) انجام شده است.

عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی حرم‌های مطهر امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام علی (ع) را از جمله اقدام‌هایی عنوان کرد که تا کنون انجام شده است و ابراز داشت: بازسازی گنبد امام جواد (ع) و کمک به ساخت و ساز حرم عسگریین در سامرا در حال انجام است.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان 123 تختخوابی امام سجاد (ع) در کربلا، تصریح کرد: مجتمع‌های خدماتی و رفاهی برای زائران در جوار حرم‌های مطهر ائمه (ع) در حال انجام است.

جعفری‌پور ساخت صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم امام علی (ع) را از طرح‌های بلند مدت ستاد بازسازی عتبات عالیات برشمرد و خاطرنشان کرد: فضای صحن امام علی (ع) بسیار محدود بوده و طرح افزایش فضای حرم امام علی (ع) تهیه شده است.

عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان از اضافه شدن حدود 198 هزار مترمربع به فضای حرم امام علی (ع) خبر داد و بیان داشت: طرح مذکور حدود 800 میلیارد تومان هزینه دارد و یک میلیارد تومان از هزینه گسترش صحن امام علی (ع) از استان گیلان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از سهم تعیین شده برای استان گیلان تامین شده است، اظهار کرد: بخش دیگر تعهدات استان برای گسترش فضای حرم امام (ع) تا پایان سال جاری باید تامین شود.

جعفری‌پور اطلاع‌رسانی روحانیون در بازسازی عتبات عالیات را موثر خواند و یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان تاکنون پنج سقاخانه در کربلا، کاظمین و نجف اشرف احداث کرده است ضمن اینکه صنعتگران گیلانی پنج سقاخانه مربوط به استان‌های دیگر در عتبات عالیات را ساخته‌اند.

عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به مشارکت گیلانی‌ها در طلاکاری گنبد امام جواد (ع)، اذعان کرد: مردم ولایتمدار گیلان ساخت اسکلت فلزی بیمارستان 123 تختخوابی امام سجاد (ع) را انجام دادند.

وی به ارسال 500 تن آهن‌آلات با 14 دستگاه تریلر برای ساخت بیمارستان 123 تختخوابی امام سجاد (ع) از گیلان اشاره کرد و افزود: بیش از 3 میلیارد تومان کمک‌های مردمی گیلان در مدت تشکیل ستاد بازسازی عتبات در این استان جمع‌آوری شده و گیلانی‌ها در امر خیر بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول