اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

امام سجاد (ع) پایه‌گذار جریان شناسی مبتنی بر حق و باطل بود

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: امام سجاد (ع) بنیانگذار حرکت مبتنی بر جریان شناسی حق و باطل شناسی است و اگر آشکار کردن زوایای پنهان حادثه کربلا نبود چه بسا جامعه اسلامی هیچگاه به این حقایق دست نمی‌یافت.

امام سجاد (ع) پایه‌گذار جریان شناسی مبتنی بر حق و باطل بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش انوار اخلاقی و عرفانی امام سجاد اظهار داشت: این اقدام را باید یک حرکت بزرگ برای نجات بشریت قلمداد کرد و درحقیقت عمق بخشی و ریشه‌دار شدن نهضت عاشورا مرهون مجاهدت این امام بزرگوار است.
وی ادامه داد: همه کسانی که در این راستا تحقیق و پژوهشی انجام داده اند در اسناد و مدارک معتبر خود بر نقش برجسته امام سجاد در این باره تاکید کرده‌اند.
استاندار هرمزگان از معرفی حرکت سیدالشهدا به عنوان یکی از دستاوردهای مهم نهضت سجادیه نام برد که اجازه نداد غبار فراموشی و تحریف حرکت اصیل عاشورا را تهدید کند.
به گفته استاندار هرمزگان نشر معارف اسلامی و تهذیب نفس و اخلاق محصول همین حرکت هدفمند امام سجاد (ع ) است.
پیشگامی و پیشتازی در خدمات اجتماعی و حمایت از بینوایان و مستمندان نیز از دیگر اشارات استاندار هرمزگان درباره ویژگی‌های امام زین العابدین (ع ) بود.
عزیزی تاکید کرد: شجاعت و بصیرت و عدالت و عشق نیز در تمام جنبه‌های زندگی این امام معصوم ساری و جاری بود و می‌توان امام سجاد را اسوه سجایای اخلاقی دانست.
استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان نخستین همایش انوار اخلاقی و عرفانی امام سجاد (ع) اظهار امیدواری کرد: با استمرار این همایش در سال‌های آینده تمام مردم ایران بتوانند با ویژگی‌های این امام بزرگوار آشنا شده و استان هرمزگان بتوانند به یکی از قطب‌های نشر معارف اسلامی و فرهنگ و سیره امامان معصوم در سطح کشور تبدیل شود.   
یادآور می‌شود این همایش با حضور حدود 500 مهمان از اقشار مختلف جامعه و ارائه مقالاتی از علمای اهل سنت و دانشمندان شیعی و مهمانان مسیحی و مسلمان از کشورهای عمان و لبنان به مدت یکروز در بندرعباس در حال برگزاری است.
در این همایش پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی نیز پخش شد و رئیس مجمع جهانی اهل بیت نیز از دیگر سخنرانان این همایش است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول