اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

امام سجاد نهضت حسینی را تداوم بخشید

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدشت گفت: حضرت امام سجاد(ع) سبب تداوم و استمرار نهضت حسینی شد.

امام سجاد نهضت حسینی را تداوم بخشید
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام والمسلمین نقی دوزدوزانی پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری سومین روز از شهادت امام حسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: بعد از حماسه عاشورا و شهادت امام حسین و یارانش، حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) بزرگترین پیام‌رسانان واقعه کربلا بودند و وقایع را برای مردم بازگو کرده و پیام این نهضت حسینی را به گوش جهانیان رساندند.
وی افزود: با وجود اینکه حاکمان مستبد زمان، محدودیت شدیدی برای امام سجاد(ع) در دوران امامت ایجاد کرده بودند ولی امام(ع) با روش‌ها و شیوه‌های موثر و کارآمد توانست فرهنگ عاشورا، وقایع کربلا و دستاوردهای آن را برای همگان تبیین کرده و با این اقدام نهضت عظیم حسینی را استمرار و تداوم بخشد.
وی با اشاره به خطبه تاریخی امام سجاد (ع) در میان مردم شام گفت: این خطبه تاثیر عمیق و روشنگرانه‌ای بر مردم شام گذاشت و وجدان‌های خفته و غفلت‌زده آنها را بیدار کرده و زمینه بیداری و آگاهی این مردم با این خطبه‌ها فراهم شد.
دوزدوزانی تصریح کرد: این خطبه‌ها به حدی تاثیرگذار بودند که اگر جنایات دشمنان و یزیدیان و مظلومیت شهدای کربلا برای مردم بازگو نمی‌شد این حادثه عظیم به تدریج به دست فراموشی سپرده می‌شد.
وی در ادامه پایداری و بصیرت دینی را مهم‌ترین درس فرهنگ عاشورا خواند و گفت: بیداری امروز جهان اسلام، در کشورهای اسلامی منطقه و سایر ملت‌های مسلمان مرهون آموزه‌های فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی است.
خطیب جمعه پلدشت خاطرنشان کرد: استکبار با توطئه‌های سلطه‌جویانه خود در دنیا و به ویژه منطقه خاورمیانه سبب تشدید احساسات مردم شده و عزم آنها را در رسیدن به آزادی مصمم کرده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول