اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس خبرداد:

نامگذاری بلوار ساحلی بندرعباس به نام امام سجاد (ع)

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس از نامگذاری بلوار ساحلی این شهر به نام امام سجاد (ع) خبر داد.

نامگذاری بلوار ساحلی بندرعباس به نام امام سجاد (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری همایش انوار عرفانی امام سجاد (ع) در این شهر طی هفته اخیر، اظهار داشت: ساخت یک مسجد و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جدید در استان از جمله دستاوردهای گسترده این همایش است.
وی افزود: نامگذاری بلوار ساحلی بندرعباس و فلکه ساحلی (پشت مجتمع چمران ارتش) به طرف مرکز شهر به نام امام سجاد (ع)‌ نیز از دیگر مباحث مهم در این همایش است.

*دادن لقب بیمار به امام سجاد (ع) ظلم در حق این امام است
امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به جایگاه امام سجاد (ع) اظهار داشت: اینکه به این امام همام با این همه جایگاه و تاثیرگذاری لقب بیمار داده شود بی‌انصافی است چرا که امام زین‌العابدین در ابعاد علمی و عرفانی و به ویژه در زنده نگهداری پیام قیام عاشورا دارای نقش مهمی است.
نعیم آبادی ادامه داد:‌ به نقل از علما آمده است که لوئی پاستور دانشمند مشهور در پی مطالعه صحیفه سجادیه و کنکاش در مبحثی مربوط به فراگیری بیماری وبا از زبان امام سجاد، پی به وجود میکروب و کشف آن برده است.

*انتقاد از استفاده از شناسنامه‌های متوفیان
وی در ادامه به روز ثبت احوال اشاره و افزود: در ثبت احوال باید دقت شود به ویژه در ثبت مرگ و میرها چرا که بعضا مشاهده می‌شود برخی از والدین شناسنامه‌های نوزادان متوفی را برای نوزادان بعدی خود استفاده می‌کنند که این امر معادلات زندگی آن نوزاد را در‌ آینده به هم می‌ریزد.
نعیم آبادی به فرا رسیدن روز ملی ایمنی در برابر زلزله اشاره و گفت: از مسئولان خواهش می‌کنیم که بر امر استحکام ‌سازی خانه‌ها دقت بیشتری کنند.

*تخلف از قوانین راهور حرام است
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای دور جدید قوانین راهنمائی و رانندگی اشاره و با بیان اینکه انسان‌های منطقی از قوانین روی برنمی‌گردانند، یادآور شد: تخلف از قوانین راهنمائی و رانندگی حرام است و بر این باوریم که هر چه در مبحث اجرای قانون سختگیری شود باز هم کم است.
وی بیان داشت: تعداد قابل توجهی از مردم کشور طی سال در جاده‌ها بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و باید باور داشت که قانون و به ویژه قوانین راهنمائی و رانندگی خیرخواه مردم است.

*تقلید از نادان‌ها و نامتخصصان زشت است
امام جمعه بندرعباس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رساله‌ها برای عمل کردن است، گفت: باید به برخی‌ها بگوییم که آن تقلیدی زشت است که در واقع برای الگوگیری به فردی نادان رجوع شود.
نعیم آبادی اضافه کرد: تقلید زشت به تقلیدی گفته می‌شود که از بیگانگان صورت گیرد.
وی یادآور شد: باید توجه داشت که حتی تمام اقشار متخصص جامعه همانند پزشکان، مهندسان و حتی خود مراجع تقلید نیز در اموری که تخصص ندارند تابع و مقلد دیگر متخصصان هستند.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه مراجع تقلید در امور شرعی و دینی تخصص دارند، افزود: به عنوان مثال یک مرجع تقلید در امور پزشکی باید به پزشک و یا یک پزشک از یک مهندس در مبحث تخصصی کاری هر فرد تقلید می‌کند.
وی با بیان اینکه اظهار نظر غیرکارشناسی و غیر شرعی خیانت در حق جامعه است، افزود: در واقع در جامعه به نوعی همه مقلد‌ علم یکدیگر هستند.

*خورها کماکان مسئله نخست شهر بندرعباس است
نعیم آبادی در بخش پایانی سخنان خود همانند هفته‌ها و ماه‌های گذشته خورهای بندرعباس را مسئله نخست مردم این شهر عنوان و از مسئولان خواستار ساماندهی خورها شد.
وی در پایان همچنین خواستار رفع مشکلات کشاورزان و توجه به تدبر در نوع بازپرداخت سررسید‌های تسهیلاتی آنان شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول