اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع):

رساله حقوقی امام سجاد(ع) برجسته‌تر از قوانین امروزی حقوق بشر است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: رساله حقوقی امام سجاد (ع) بسیار برجسته‌تر از قوانین امروزی حقوق بشر است.

رساله حقوقی امام سجاد(ع) برجسته‌تر از قوانین امروزی حقوق بشر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله محمدحسن اختری عصر امروز در بخش دوم همایش ملی انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد (ع) با اشاره به سیره و شیوه این امام چهارم شیعیان در زنده‌نگه‌ داشتن آرمان‌های اسلام و اهل بیت اظهار داشت: همایش انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) کاری اساسی و بنیادی است و باید زمینه لازم در راستای استمرار آن و جلب مشارکت تمامی اندیشمندان جهان اسلامی و گسترش ابعاد همایش مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: رساله حقوقی امام سجاد (ع) بسیار برجسته‌تر از قوانین حقوق بشر است و با کمی دقت متوجه می‌شویم حقوق بشر دستاویزی است برای چپاول ملت اما رساله حقوقی امام سجاد (ع) به بهترین شکل جایگاه همه افراد و بخش‌های مختلف جامعه را تبیین و مشخص می‌کند.
اختری با بیان اینکه علم و دانش امام سجاد (ع) از طرف خداوند به وی اعطا شده، افزود: هیچ منبعی از فراگیری علوم مختلف توسط امام سجاد (ع) از عالمان زمان خود ذکر نشده است زیرا علم امامان از سوی خدا به آنها اعطا می‌شود و مطالب ارائه شده در آثار امام سجاد (ع) موید این امر است.
وی خاطرنشان کرد: همه امامان در سن کودکی توانایی این را داشته‌اند که به تمام سئوالات علما و دانشمندان زمان خود جواب دهند و خداوند در قرآن می‌فرماید این موهبت را ما در وجودشان قرار داده‌ایم.
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) معرفی شخصیت امام سجاد (ع) که از سوی علما و دانشمندان مطرح شده است این در سطح بین المللی می‌تواند بسیار موثر باشد.
وی افزود: مقدمات برگزاری همایش امام سجاد (ع) در سطح بین‌المللی با حضور برجسته‌ترین اساتید و علمای جهان اسلام در حال انجام است و تاکنون فراخوان همایش در 300 موضوع مختلف ارسال شده و سعی داریم در این همایش به تمام ابعاد شخصیتی و آثار امام سجاد (ع) بپردازیم.
وی به نقش سیاسی امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: نقش سیاسی امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا آنچنان برجسته است که باعث رو سیاهی خاندان بنی امیه در طول تاریخ است.
آیت‌الله اختری به قرار گرفتن اسلام در شرایط خاص در جهان امروز اشاره کرد و افزود: پیروزی اسلام از قرن 15 هجری آغاز شد و تاکنون در تمام منازعات و مسائل مختلف همواره پیروز بوده است و بیداری اسلامی و ایجاد گروه های جهادی در لبنان و فلسطین نشات گرفته از انقلاب ایران اسلامی و ریشه در مکتب عاشورا و امام سجاد(ع) دارد.
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) به آثار امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: پس از قرآن کریم و نهج‌البلاغه، رساله حقوقی و صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) از بزرگترین آثار جهان محسوب می‌شود و باید با برنامه‌ریزی مدون و تهیه مقدمات شرایط نشر و گسترش آثار امام سجاد (ع) را به زبان‌های گوناگون در جهان فراهم کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول