اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

امام سجاد از محراب نیایش مکتبی سرشار از آموزش پدید آورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت نزدیک شدن برگزاری نخستین همایش انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) از محراب نیایش مکتبی سرشار از آموزش و پرورش پدید آورد.

امام سجاد از محراب نیایش مکتبی سرشار از آموزش پدید آورد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، قباد میمنت‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران کمیته اطلاع‌رسانی این همایش، امام سجاد (ع) از محراب نیایش مکتبی سرشار از آموزش و پرورش پدید آورد و پست‌ترین خصلت‌ها و ارزنده‌ترین اندیشه‌ها را با لطافت و عطر مناجات در هم‌آمیخته و شیفتگان جمال حق را تا جایگاه شناخت حقایق اوج داده است.
وی افزود: امام سجاد (ع) در اوضاع ناگوار اجتماعی آن روز که ارزش‌های دینی دست خوش تغییر و تحریف امویان قرار گرفته بود، مهم‌ترین کار خویش را در زمینه برقراری پیوند مردم با خدا و دعا آغاز کرد و چنین بود که مردم تحت تأثیر آن حضرت قرار گرفتند و شیفته مرام و روش او شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: ایشان بعد از حضور در حماسه افتخارآفرین و عزت بخش عاشورای حسینی، از لحظه‏ای که در غروب عاشورا با شهادت پدر بزرگوار و سایر عزیزانش مواجه شد برای ادامه راه آنان، مسئولیت‏ سنگینی را به دوش کشید.
میمنت‌آبادی اضافه کرد: امامت امت، سرپرستی اطفال و بانوان، رساندن پیام عاشورا به گوش جهانیان، تداوم مبارزه با طاغوت و طاغوتیان و از همه مهم‌تر پاسداری از اهداف متعالی امام حسین (ع) که موجب عزت و افتخار عالم اسلام شد، از جمله مسئولیت‌های آن امام همام به شمار می‏آید.
وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) که در دوران امامت‏ خویش در محدودیت‏ شدیدی به سر می‏برد و حاکمان مستبد اموی سایه شوم خود را بر شهرهای اسلامی گسترده بودند و اهل ایمان از ترس مال و جان خود مخفی می‏شدند، با اتخاذ صحیح‌ترین تصمیم‌ها و موضع‌گیری‌های مناسب و بجا و با استفاده از مؤثرترین شیوه‏ها توانست از فرهنگ عاشورا و دستاوردهای ارزشمند آن که همان عزت و افتخار ابدی برای اسلام و مسلمانان بلکه برای جهان بشریت ‏بود به صورت شایسته‏ای پاسداری کرده و راه حماسه آفرینان کربلا را تداوم بخشد.
این مسئول فرهنگی با اشاره به صحیفه سجادیه گفت: صحیفه مدرسه‌ای است که معلم آن امام چهارم (ع) است و این معلم است که با این کتاب جهانیان را در تمام اعصار درس می‌دهد و هرکس را در حد توان و قدرتش و به‌اندازه تکلیف و استعدادش به مقامی که باید برسد، می‌رساند.
میمنت‌آبادی افزود: صحیفه سجادیه کانونی از معارف بلند الهی در ابواب مختلف است و در یک ارزیابی واقع‌بینانه می‌توان آن را ابزار رسای فرهنگی برای مقابله با هجوم فرهنگی دانست، در آن عصر بی‌تردید اگر این حرکت ارزشمند فرهنگی در کنار گستره فرهنگی دیگر امامان نبود این مهاجمان فرهنگی اثری از اسلام ناب محمدی (ص) باقی نمی‌گذاردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: صحیفه سجادیه هرچند سراسر دعا و نیایش است و تمام مطالب آن به عنوان راز و نیاز انسان با پروردگار خویش ارائه شده ولی تامل و تحقیق در گستره مفاهیم و معارف آن به وضوح  نشان می‌دهد که دعاهای آن فراتر از مناجات‌های فردی و راز و نیازهایی است که یک انسان در خلوت تنهایی خود و در بحران مشکلات زندگی با خدای خویش دارد.
وی در پایان افزود: صحیفه آفتاب پرحرارت الهی است که از مشرق وجود حضرت زین‌العابدین (ع) برای تربیت وجود انسان‌ها طلوع کرده و تا ابد از فروغ بخشی بازنمی‌ماند.
نخستین همایش ملی انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) 30 آذر ماه مصادف با 25 محرم‌الحرام با حضور اندیشمندان ملی و بین‌المللی، استاندار هرمزگان و علما برجسته کشور و استان در سالن اجتماعات برق منطقه‌ای برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول