اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه تحقیقاتی جوادالائمه استان قم:

دانشنامه امام سجاد (ع) باید تهیه شود

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه تحقیقاتی جوادالائمه استان قم گفت: مناسب است دست اندرکاران برگزاری همایش انوار الهی عرفانی امام سجاد (ع) نسبت به نوشتن دانشنامه امام سجاد (ع) همت کنند.

دانشنامه امام سجاد (ع) باید تهیه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله مهدی احدی، مدیر موسسه تحقیقاتی جواد الائمه (ع) در نخستین همایش انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد (ع) ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش اظهار داشت: برگزاری این همایش در مدت زمان اندک تمام علما، اندیشمندان و اساتید حوزه دین در استان قم را متحیر ساخت و تحسین همگان را برانگیخته است.
وی بر تهیه دانشنامه‌های عظیم از ابعاد مختلف شخصیتی امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: دست اندرکاران این همایش سعی کنند یک دانشنامه در مورد امام سجاد (ع) بنویسند زیرا وی دانشنامه ندارد و با توجه به اینکه آثار و برکات امام سجاد (ع) بی‌شمار و فراوان است.
مدیر موسسه تحقیقاتی جوادالائمه استان قم با اشاره به احادیث مربوط به ائمه اطهار (ع) افزود: در احادیث آمده است، شما نمی‌دانید خداوند متعال چه نور چشمی را در شما پنهان کرده است و این نور چشم مخفی خداوند در انسان‌ها، امامان و ائمه اطهار (ع) هستند که انسان‌ها را به معروف رهنمون می‌سازند.
وی در ادامه با تاکید بر مسلح کردن مسلمانان و افراد جامعه به عقل اشراقی اظهار داشت: عقل تحصیلی سبب کسب مدارج علمی می‌شود اما از سوی دیگر حیات معنوی را از بین می‌برد و برای اینکه انسان از لغزش در امان بماند باید بر عقل اشراقی مسلح شود.
احدی گفت: در جهان سالانه بیشتر از 50 میلیارد کتاب در کتابخانه‌های جهان ذخیره می‌شود و 800 میلیون آن مربوط به کتب علوم انسانی می‌شود و وقتی دقیق بررسی می‌کنیم می‌بینیم این حجم عظیم نتوانسته است جلوی ناهنجاری‌ها و طغیان در جامعه را بگیرد.
وی تصریح کرد: در دنیای معاصر بخش زیادی از انسان‌ها دارای تحصیلات عالی علمی هستند و می‌بینیم بسیاری از زشتی‌ها و ناهنجاری نزد آن‌ها حسنه محسوب می‌شود و این به دلیل عدم کسب معرفت معنوی بر اساس تعقل اشراقی است.
احدی اضافه کرد: مبنای تمام صحیفه سجادیه بر کنترل عقل تحصیلی بنا نهاده شده است و اگر عرفان امام سجاد (ع) از ابتدا شناخته شده بود الان شاهد رواج هیچ عرفان کاذب و دروغینی نبودیم.
وی به اصل دیگری در مکتب امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) اصل معرفت شناسی را مقدم بر اصول دیگر می‌داند و انسان را به شناخت معروف که همان خداوند متعال است موظف می‌کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول