اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

فاضلاب بیمارستان امام سجاد سلامتی مردم را به خطر انداخته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به رودخانه بشار گفت: این مشکل سلامتی مردم را به خطر انداخته است.

فاضلاب بیمارستان امام سجاد سلامتی مردم را به خطر انداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عطا پورشیرزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر چه سیستم فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج راه‌اندازی شده ولی هم‌اکنون متاسفانه فاضلاب این بیمارستان به رودخانه بشار در نزدیکی آن وارد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سلامتی مردم رسالت سنگینی است بر دوش مسئولان، افزود: فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) تصفیه مقدماتی می‌شود و بعد از آن وارد رودخانه می‌شود ولی این فاضلاب آلودگی‌های بسیار زیادی را برای محیط زیست و مردم خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع تصریح کرد: وقتی پای سلامت مردم در میان باشد دیگر جای اغماض وجود ندارد و محیط زیست موضوع ورود فاضلاب آلوده بیمارستان امام سجاد به رودخانه بشار را تا مراجع قضایی دنبال کرده است.

پورشیرزاد ادامه داد: سیستم فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج باید به سیستم فاضلاب شهر متصل شود تا شاهد مشکلات متعددی از وجود بیماری‌ها و آلودگی‌ها در بین مردم نباشیم.

وی ورود فاضلاب به رودخانه را امری منسوخ شده دانست و تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فاضلاب بیمارستان‌ها که از پرخطرترین فاضلاب‌ها هستند به سیستم فاضلاب شهری وارد شود.

این مسئول محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، جدیت همراه با تعامل را رویکرد برخورد محیط زیست با تهدیدکنندگان سلامت مردم دانست و ابراز داشت: وقتی سلامت مردم در خطر باشد محیط زیست هیچ ملاحظه‌ای را نخواهد داشت.

 

* گرد و غبارهای اخیر حاصل دست‌کاری بشر در طبیعت است

پورشیرزاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش محیط زیست را دستخوش تغییرات بشر در طبیعت خواند و بیان کرد: دست‌کاری‌های انسان در محیط زیست حتی منجر به تغییرات اقلیمی در سطح جهان شده که گرد و غبارهای اخیر حاصل دخالت بشر در محیط اطراف خود است.

وی توضیح داد: روزی سرزمین عراق پوشیده از نخلستان‌هایی بود که جلوی این گرد و غبارها را می‌گرفت ولی با تغییرات اقلیمی حاصل از دخالت بشر اکنون شاهد وضعیتی هستیم که افزون بر 20 استان کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد با معضل گرد و غبار مواجه می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انسان به حدی در طبیعت دخالت کرده که امروز با یک نسیم این گرد و غبارها بالا می‌آید و زندگی خود انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول