اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

انقلاب اسلامی نماز جمعه را پس از 1400 سال احیا کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: انقلاب اسلامی سبب تولد نماز جمعه پس از گذشت ‌یک هزار و 400 سال شد.

انقلاب اسلامی نماز جمعه را پس از 1400 سال احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال صبح امروز در دیدار با مشاور عالی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: نماز جمعه در دیدگاه تفکر شیعه از جایگاه بسیار عظیمی برخوردار است.

وی افزود: فردی که نماز جمعه را اقامه می‌کند باید از طرف امام معصوم و یا ولی امر مسلمانان منصوب شده باشد و این نشان از اهمیت جایگاه عظیم نماز جمعه دارد.

فرماندار فردوس با اشاره به آیات و احادیث تصریح کرد: ثواب حضور در مراسم معنوی نماز جمعه با ثواب انجام حج برابر است.

اقبال ادامه داد: همانطور که نماز جمعه سبب تداوم انقلاب اسلامی شده، انقلاب نیز سبب تولد نماز جمعه پس از یک هزار و 400 سال شده است.

وی گفت: مردم به امام ‌جمعه به عنوان فردی نگاه می‌کنند که رنگ و بوی ولایت و امامت دارد و امروز نقش امام‌ جمعه در بصیرت‌‌دهی و آگاهی‌بخشی به مردم در حوزه دین بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار فردوس افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه به عنوان یک فریضه الهی توسط علمای بزرگی در فردوس اقامه شد و مردم شهرستان فردوس نیز همواره حضوری پرشور در این مراسم معنوی داشته‌اند.

اقبال مردم شهرستان فردوس را مردمی ولایتی و عاشق امام و انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم این شهرستان سربازان مقام معظم رهبری هستند و در عرصه‌های مختلف ارادت و علاقه خود به نظام، انقلاب و رهبری را نشان داده‌اند.

امام‌ جمعه شهرستان فردوس نیز مهم‌ترین ویژگی حکومت اسلامی را وجود ولایت دانست و گفت: وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر کشورهای زیر یوغ استکبار وجود ولایت است.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی‌ ماهانی‌نژاد افزود: نماز جمعه محل بحث دینی، سیاسی، اجتماعی و طرح منویات مقام معظم رهبری و درخواست‌های نظام از مردم است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول