اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی:

مراکز آموزشی ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان داشته باشند

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مراکز ترویج و آموزشی این مجموعه باید ارتباطی تنگاتنگ با کشاورزان برقرار کنند.

مراکز آموزشی ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: کشاورزان باید از آموزش به‌روز کشاورزی برخوردار شوند تا در راستای افزایش بهره‌وری در کشاورزی گام برداریم.

وی تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در سطح ملی و استانی را نشان از توجه ویژه دولت به توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود:‌ این کارگروه در استان به ریاست استاندار تشکیل شده است و امور مرتبط با کشاورزی در جلسات آن مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی از اختصاص تسهیلات ویژه به کشاورزان خبر داد و گفت: این تسهیلات با سود هفت درصد ارائه می‌شود و کشاورزان می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند اصلاح و احیای باغات، خرید ماشین‌آلات کشاورزی و استفاده از آبیاری قطره‌ای از آن استفاده کنند.

هادربادی به اهمیت توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: توسعه این بخش در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و در استان ما که نیمی از جمعیت آن وابسته به کشاورزی هستند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه خشکسالی در خراسان جنوبی 14 ساله شده است، گفت: وجود این خشکسالی‌های پی در پی ضربات مهمی را به کشاورزی استان وارد کرده است اما با این حال باید با برنامه‌ریزی اثرات این پدیده را کاهش دهیم.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی از کشاورزان خواست که استفاده از کودهای شیمیایی را کاهش دهند چرا که سبب شوری آب می‌شود و در درازمدت خسارات غیرقابل جبرانی را به زمین کشاورزی و محصولات وارد می‌کند.

*بهره‌برداری از 255 پروژه کشاورزی

هادربادی از بهره‌برداری 255 پروژه در خراسان‌ جنوبی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 356 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول