اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه نهبندان:

وصیتنامه امام راحل سند راهبردی تداوم نظام است

خبرگزاری فارس: امام ‌جمعه نهبندان گفت: وصیتنامه امام راحل بهترین اساسنامه و سند راهبردی برای تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وصیتنامه امام راحل سند راهبردی تداوم نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی پیش از ظهر امروز در ستاد برنامه‌ریزی مراسم گرامیداشت ارتحال امام‌ خمینی (ره) شهرستان نهبندان اظهار کرد: در چنین روزهایی ملت ایران منتظر اخبار تیم پزشکی امام راحل بودند ولی مشیت الهی بر این شد که امام‌ با قلبی آرام و ضمیری پاک از جمع ما به دیار حق رهسپار شوند.

وی تصریح کرد: ادامه دادن راه و سیره امام (ره) و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل امروزی ملت و نظام دینی ما است که مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در این سال‌ها با ولایت‌پذیری محض و حضور در تمامی عرصه‌ها به این مسائل توجه جدی داشتند.

امام‌ جمعه نهبندان ادامه داد: بعد از ارتحال امام (ره) در رأس این نظام شخصیتی مانند مقام معظم‌ رهبری قرار گرفتند که با تدابیر و اندیشه‌های حکیمانه نظام اسلامی را رهبری می‌کنند.

خزاعی با بیان اینکه بعد از گذشت 23 سال از ارتحال امام راحل امروزه شاهد به ثمر نشستن پیام و اندیشه‌های امام در منطقه و حتی جهان هستیم، افزود: بیداری و خیزش‌های اسلامی ملل مسلمان منطقه نشأت گرفته از اندیشه‌ و آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: وصیتنامه سیاسی و الهی امام راحل بهترین اساسنامه و سند راهبردی برای تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

امام‌ جمعه نهبندان با اشاره به اینکه مسئولان و متولیان امور فرهنگی و مذهبی شهرستان باید در این ایام برنامه‌هایی را در شأن امام (ره) تدوین و اجرایی کنند، اظهار کرد: باید در این مراسم‌ها و برنامه‌ها سیره، آرمان‌ها و شخصیت الهی امام خمینی (ره) را بیش از پیش برای مردم به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب بازگو و تبیین کنیم.

خزاعی با بیان اینکه زنده نگه داشتن قیام کربلا و یاد و نام امام حسین (ع) اسلام را بیمه می‌کند، تصریح کرد: در این عصر و زمان زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام خمینی (ره) سبب بیمه شدن انقلاب اسلامی می‌شود.

وی افزود: یکی از حرکات و راه‌هایی که سبب زنده نگه داشتن و زنده ماندن یاد و خاطره امام در جامعه می‌شود اعزام مردم به ویژه نسل جوان به مرقد امام است که امروزه این مهم در جامعه و شهرستان نهبندان انجام می‌شود.

امام‌ جمعه نهبندان با اشاره به فعالیت‌های طرح هجرت سه و اقدامات گروه‌های جهادی خاطرنشان کرد: طی سالیان اخیر با تاکید مقام معظم رهبری این حرکت جهادی در سطح کشور به ویژه مناطق محروم انجام شده که زمینه شور و نشاط اجتماعی در سطح مناطق به ویژه روستاها را فراهم کرده است.

خزاعی مهم‌ترین پیامد فعالیت‌های طرح هجرت سه و گروه‌های جهادی را تعالی ارزش‌ها و شاخص‌های فرهنگی دانست و گفت: فعالیت‌های اعضای گروه‌های جهادی سبب ترویج و تبیین فرهنگ کار و تلاش در جامعه می‌شود و از طرف دیگر فرهنگ سازندگی و رفع محرومیت از چهره مناطق محروم را نهادینه می‌سازد.

وی افزود: قرار است کار ساخت قسمتی از مصلای امام علی (ع) شهرستان برای برگزاری اقامه نماز جمعه عملیاتی شود و با فراهم شدن امکانات و وسایل مورد نیاز می‌توانیم احداث بخشی از این طرح را به گروه‌های جهادی و طرح هجرت سه نهبندان واگذار کنیم.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول