اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان ‌جنوبی مطرح کرد

توسعه استان‌ها در گرو تدوین اسناد توسعه‌ شهرستان‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: تدوین اسناد توسعه‌ شهرستان‌های استان گامی اساسی برای توسعه آنها است.

توسعه استان‌ها در گرو تدوین اسناد توسعه‌ شهرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در همایش "نمازجمعه میعادگاه ولایتمداران" که با حضور ائمه جمعه استان و اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر استان برگزار شد، بر لزوم تقویت نهاد نماز جمعه تأکید کرد.

وی اظهار کرد: نماز جمعه کانون آرامش‌بخشی و اصالت‌بخشی به مؤمنان است و با استفاده از توان این کانون‌ بود که توانستیم فتنه‌های مختلف بعد از انقلاب را پشت سر بگذاریم.

استاندار خراسان‌ جنوبی ادامه داد: ‌وحدت ایجاد شده در کانون‌های نماز جمعه سبب تثبیت انقلاب و نظام اسلامی شده است و باید قدر این کانون‌ها را بدانیم.

رشید توسعه تفکر ناب اسلامی را ضامن جهانی شدن انقلاب اسلامی دانست و گفت: همان‌طور که عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی تکیه امام خمینی (ره) بر مبانی اسلام ناب بوده، امروز نیز توسعه فرهنگ دینی رمز جهانی شدن این انقلاب است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در استان محروم خراسان‌ جنوبی انجام شده است، تصریح کرد: یکی از این اقدامات تهیه اسناد توسعه‌ همه شهرستان‌های استان است تا یک نقشه توسعه‌ای در استان وجود داشته باشد.

استاندار خراسان ‌جنوبی به اهمیت تدوین این اسناد توسعه‌ای اشاره کرد و گفت: وجود این اسناد علمی که با همکاری اساتید دانشگاه تهیه شده، سبب می‌شود در صورت تغییر مدیریت در استان روند توسعه مناطق مختلف متوقف نشود.

رشید با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد:‌ مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر روی مسائل اقتصادی تأکید زیادی دارند لذا باید از تریبون نمازجمعه برای تبیین شعار امسال استفاده کنیم.

وی نقش ائمه جمعه و جماعات را در نهادینه‌سازی استفاده از تولیدات داخلی مهم توصیف کرد و گفت: باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول