اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

اعتکاف پیامی عملی و درسی عبرت‌آ‌میز برای مردم است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه موقت شهرستان فردوس گفت: اعتکاف پیامی عملی و درسی عبرت‌آمیز برای مردم است.

اعتکاف پیامی عملی و درسی عبرت‌آ‌میز برای مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مرادی صبح امروز در دیدار با معتکفان شهرستان فردوس اظهار داشت: اعتکاف فرصت چند روزه‌ای است که انسان در اختیار دارد تا شیرینی عبادت‌هایی چون نماز خالص در محضر خدا، روزه و راز و نیاز با خداوند را بچشد.

وی افزود: اعتکاف‌کننده در فضای روحانی مسجد و دوران اعتکاف فرصت می‌یابد تا با صعود خویش هر چه بیشتر انس بگیرد و پیوندش را با مبدا هستی استوار کند.

امام‌جمعه موقت فردوس تصریح کرد: اعتکاف همچنین زمینه مناسبی است تا انسان به کاوش درباره انگیزه‌ها و روحیات خود بپردازد و در راستای رفع نقص و تکامل آن تلاش کند. 

مرادی یادآور شد: حضور مؤمنان در مسجد نوعی دعوت به خداپرستی و دین‌مداری است و برای آنان که از زندگی روزمره خسته شده‌اند و به دنبال گوشه خلوتی در این دنیا هستند تا به خود و کرده‌های خود بیاندیشند، فرصت مناسبی است.

وی جلب محبت خداوند، آمرزش گناهان، تقویت اراده، انس با معنویت، تواضع و فروتنی، کاهش جرم و فساد را از جمله آثار و پیامدهای اخروی اعتکاف دانست و گفت: انسان معتکف در حالی از اعتکاف خارج می‌شود که به حساب اعمال خود به طور کامل رسیدگی و حسابش را با خودش تسویه کرده است.

امام‌جمعه موقت فردوس برگزاری گفتمان دینی با موضوع جوان و معنویت، تشکیل حلقه‌های معرفت با موضوعات مختلف، برگزاری مراسم شهادت حضرت زینب (س) در جمع معتکفان، برگزاری ختم قرآن مجید و ایجاد ایستگاه‌های تصحیح قرائت نماز را از برنامه‌های فرهنگی مراسم اعتکاف در این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول