اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

خانواده‌های زندانیان بیشتر از هر قشری در معرض آسیب هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: خانواده و فرزندان زندانیان با توجه به فشارهای روانی و مشکلات عاطفی بیشتر از هر قشری در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قرار دارند.

خانواده‌های زندانیان بیشتر از هر قشری در معرض آسیب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی یکشنبه شب در جلسه مجمع عمومی نسیم مهر و حمایت زندانیان شهرستان نهبندان اظهار داشت: رفتار و کردار خود افراد مجرم سبب می‌شود که دچار گرفتاری و جرم شوند و پایشان به زندان و بازداشتگاه باز شود.

وی ادامه داد: در قرآن کریم آمده که افرادی که دچار جرم و از صراط مستقیم منحرف می‌شوند به خاطر عدم توجه و رعایت موازین و تقیدات دینی از قبیل برپایی نماز است و آنها از هوای نفس پیروی می‌کنند.

امام جمعه نهبندان ترویج و تبیین ارزش‌ها و فرهنگ‌های اصیل اسلامی از قبیل نماز و قرآن را در کاهش بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی موثر و مهم دانست و تصریح کرد: در روایات اسلامی و قرآن مجید آمده که نماز انسان را از فحشا و منکرات به دور می‌سازد پس باید این فریضه واجب الهی در جامعه نهادینه شود.

خزاعی با بیان اینکه از دیرباز و هم‌اکنون برخی از خانواده‌ها به طور عمد یا غیر عمد سرپرست خویش را به دلیل جرم و جنایت از دست می‌دهند، یادآور شد: این مهم باید در جامعه آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی شود و مسئولان و متولیان امر در راستای جلوگیری از بروز آسیب در خانواده‌های زندانیان و تسری نیافتن آسیب‌ها در خانواده‌های دیگر و سطح اجتماع از این خانواده‌ها حمایت کنند.

وی عدم دینداری و دین‌مداری در برخی از خانواده‌ها را از عوامل مهم بروز جرم و جنایت و تحریکات ضد اخلاقی و انسانی عنوان کرد و افزود: وقتی که خانواده‌ای سرپرست خویش را به دلیل وقوع جرم چه عمدی و چه غیر عمدی از دست می‌دهد آن خانواده و فرزندان به دلیل فشارهای روانی و مشکلات عاطفی بیشتر از هر قشر دیگری در معرض آسیب و خطر هستند.

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه در روایات و احادیث اسلامی بر دستگیری از نیازمندان و افراد دچار مشکل سفارش و تاکید شده است، گفت: یکی از اقشار جامعه اسلامی که باید از آنها حمایت و دستگیری شود همین خانواده‌های زندانیان هستند که انجمن حمایت از زندانیان طی این سال‌ها توانسته در حد توانش در این زمینه تلاش کند.

خزاعی گفت: در ادبیات دینی و شعرهای شعرای تاریخمان از قبیل حافظ این طور آمده که "بنی‌آدم اعضای یکدیگرند" و این مهم تاکید بر حس نوع دوستی و مهرورزی در افراد جامعه اسلامی نسبت به همدیگر دارد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول