اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

تدابیر رهبری تهدیدات را به فرصت طلایی تبدیل کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: انقلاب اسلامی بر خلاف تمامی تهدیدها و تحریم‌ها چه در زمان حیات نورانی امام(ره) و چه در زمان کنونی با تدابیر و رهبری‌های معظم‌له توانسته در برابر همه چالش‌ها ایستادگی و آنها را مبدل به فرصت طلایی کند.

تدابیر رهبری تهدیدات را به فرصت طلایی تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نهبندان با بیان اینکه نماز جمعه از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش‌آموزان از مردم به ویژه نسل جوان می‌خواهیم تا به نماز جمعه و شرکت در این صحنه عبادی سیاسی توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: امروزه از لحاظ بعد سیاسی بازتاب نماز جمعه برد جهانی پیدا کرده و تمامی نماز جمعه‌های شهرهای مختلف کشور مورد رصد قرار می‌گیرند که حضور پرشور ملت در این صحنه نشان از تدین و اعتقادات عمیق دینی و اسلامی آنان دارد.

امام جمعه نهبندان از نماز جمعه به عنوان روح معنوی و سیاسی هر شهر یاد کرد و افزود: از نظر عبادی نماز جمعه یک فریضه دینی و به تعبیر پیامبر اکرم(ص) نماز جمعه حج مساکین و فقراست.

خزاعی تصریح کرد: مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که مایه الگوی مردم هستند باید حضور پررنگ در نماز جمعه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مصلای امام علی(ع) نهبندان برای برگزاری نماز جمعه و دیگر مراسمات عبادی و سیاسی در دست اجراست، یادآور شد: از مردم خیر و نیک‌اندیش می‌خواهیم تا با سرمایه‌گذاری معنوی خود در ساخت این پروژه در حقیقت باقیات و صالحاتی از خویش بر جای بگذارند.

امام جمعه نهبندان در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام(ره) اشاره کرد و گفت: معظم‌له امام خمینی(ره) را پدر امت اسلامی دانستند و امام(ره) علاوه بر اینکه پدر ملت ایران بوده نیز به عنوان پدر تمامی ملل مسلمان منطقه و جهان محسوب می‌شوند.

خزاعی اضافه کرد: امروزه انقلاب شکوهمند اسلامی و پیام امام خمینی(ره) سبب بیداری اسلامی در منطقه شده و ملل مسلمان برای رهایی از ظلم و ستم دیکتاتورهای دست نشانده خویش از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بهره‌گیری و الگوبرداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر خلاف تمامی تهدیدها و تحریم‌ها چه در زمان حیات نورانی امام(ره) و چه در زمان کنونی با تدابیر و رهبری‌های معظم‌له توانسته در برابر همه چالش‌ها ایستادگی و آنها را مبدل به فرصت طلایی کند، اظهار داشت: همین ایستادگی‌ها، مقاومت‌ها و ولایت‌مداری ملت سبب شده تا امروزه ملل مسلمان از این نظام و انقلاب الگوبرداری داشته باشند.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: امروزه ایران اسلامی از لحاظ دانش و در عرصه‌های علمی توانسته جز برترین کشورهای منطقه و جهان باشد و علوم فناوری هسته‌ای جز علومی است که در این برهه از زمان توسط دانشمندان جوان ایرانی به دست آمده ولی دشمنان در این روزها سعی دارند که ایران اسلامی را از حق مسلمش محروم کند که هرگز نمی‌توانند به این خواسته خود برسند.

وی اذعان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری"دشمن امروز از ایران هسته‌ای نمی‌ترسد بلکه از ایران اسلامی در هراس است".

امام جمعه نهبندان با اشاره به سفر روز گذشته فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نهبندان و بازدید از هنگ مرزی این شهرستان افزود: این سفر دارای ابعاد سیاسی و امنیتی است که فرمانده نیروی انتظامی برای فراهم آوردن زمینه‌های امنیت بیشتر در مرزها و روحیه دادن به مرزداران و سربازان نظام به این شهرستان محروم مرزی سفر می‌کند.

خزاعی با بیان اینکه این ایام بر اساس تاریخ قمری سالروز ارتحال آیت‌الله مشکینی است، اظهار داشت: این بزرگوار 25 سال رئیس مجلس خبرگان رهبری، جز افراد برتر نهضت انقلاب اسلامی و یکی از افراد نزدیک به امام خمینی(ره) بوده است.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: ایجاد این مهم در دانشگاه‌ها سبب خیرات و برکات فراوانی بوده است.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: امروزه دانشگاه‌های کشور دانشگاه‌های اسلامی هستند ولی هنوز تا رسیدن به اسلامیت کامل کمی فاصله دارند اما برگزاری مراسمات معنوی از جمله اعتکاف نشان از اسلامی و دینی‌ محور بودن این مراکز آموزشی دارد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول