اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد

تقویت وحدت در جامعه با محوریت نماز جمعه

خبرگزاری فارس:‌ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: باید با محوریت نماز جمعه در راستای تقویت وحدت در جامعه گام برداریم.

تقویت وحدت در جامعه با محوریت نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی پیش از ظهر امروز در همایش نمازجمعه، میعادگاه ولایتمداران که در تالار غدیر بیرجند برگزار شد، به مهم‌ترین رسالت‌های نمازجمعه اشاره کرد.

وی تقویت معنویت جامعه را یکی از رسالت‌های اصلی نماز جمعه دانست و اظهار کرد: معنویت غذای روح جامعه است و نماز جمعه باید نقش مؤثری در تقویت این عامل در جامعه داشته باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: از طرف دیگر باید ملاک‌هایی از سوی ائمه جمعه و ستادهای نمازجمعه برای ارزیابی این شاخص در جامعه ارائه شود.

تقوی تقویت وحدت بین آحاد جامعه را دیگر رسالت مهم نماز جمعه عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر نماز جمعه و امام‌ جمعه هر شهر باید به عنوان حلقه واسطه مردم و مسئولان در نظر گرفته شوند.

وی از برگزاری 700 نماز جمعه در سطح کشور خبر داد و افزود: باید با محوریت نماز جمعه در راستای تقویت وحدت در جامعه گام برداریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه ائمه‌ جمعه باید برای جذب حداکثری مردم به میعادگاه نماز جمعه تلاش کنند، گفت:‌ باید شاهد حضور همه اقشار جامعه در نماز جمعه باشیم.

تقوی با بیان اینکه خراسان ‌جنوبی وارث محرومیت از گذشته بوده است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی برای رفع محرومیت از این منطقه تلاش‌های زیادی را انجام داده است و آثار این خدمات نیز در این استان کاملا مشهود است.

*خدمات نظام از تریبون نماز جمعه بیان شود

وی اظهار کرد: باید خدمات نظام از تریبون نماز جمعه برای مردم بیان شود چرا که ما امروز شاهد خدمات چشمگیری در جامعه هستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: امروز دشمن در پی ناامید کردن مردم از نظام بوده و ایجاد ناامیدی نخستین جرقه شکست است لذا باید با بیان خدمات صورت گرفته این توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

تقوی تصریح کرد: ‌با وجود همه تحریم‌هایی که علیه کشور ما انجام ‌شده امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت هسته‌ای مطرح است و دشمنان نیز این را پذیرفته‌اند که این امر از برکت خون شهدا و تلاش متخصصان و مسئولان است.

وی از ائمه جمعه خراسان‌ جنوبی خواست در راستای حضور حداکثری مردم در صحنه نماز جمعه تلاش کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تقویت ولایت در جامعه را یکی دیگر از رسالت‌های اصلی نماز جمعه عنوان کرد و گفت: ‌در حال حاضر 32 هزار نیرو در ستادهای نمازجمعه سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول