اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش نهبندان مطرح کرد

کمبود 39 باب نمازخانه در فضاهای آموزشی نهبندان

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش نهبندان از کمبود تعداد 39 باب نمازخانه در فضاهای آموزشی و مدارس پرجمعیت این شهرستان خبر داد.

کمبود 39 باب نمازخانه در فضاهای آموزشی نهبندان

عبدالصمد مؤمن‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان، اظهار داشت: در معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش امورات و اقداماتی از قبیل اقامه نماز، قرآن، عترت، امور فرهنگی، هنری، مشاوره، تربیت‌بدنی و سلامت برنامه‌ریزی و ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری نماز جماعت نیز بحث ساماندهی ائمه جماعت روحانی تاکنون در مدارس شهرستان انجام شده، تصریح کرد: وقت نماز برای مدارس 20 دقیقه در اوقات آموزشی تعیین می‌شود.

*در سال تحصیلی جاری برای 500 دانش‌آموز نهبندانی جشن تکلیف برگزار شد

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش نهبندان ادامه داد: برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی دختران و پایه سوم راهنمایی پسران هر ساله به طور متمرکز در شهر نهبندان و به طور غیرمتمرکز در مراکز و مجتمع‌های آموزشی شهرستان برگزار می‌شود.

مؤمن‌زاده افزود: در سال تحصیلی جاری جشن تکلیف برای تعداد 500 نفر از دانش‌آموزان به سن تکلیف رسیده دختر و پسر شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هرساله مسابقات نماز شهرستانی و استانی در نهبندان و خراسان‌جنوبی برگزار و دانش‌آموزان این شهرستان در این مسابقات حضور فعال و پررنگ دارند، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری در مسابقه انشاء نماز که در خراسان‌جنوبی برگزار شد یکی از دانش‌آموزان نهبندانی حائز مقام نخست شد.

* دانش‌آموزان نهبندانی در نماز جمعه حضوری مستمر و پر شور دارند

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش نهبندان از کسب هشت مقام دوم و سومی استانی توسط دانش‌آموزان این شهرستان در مسابقات قرآن، نماز و عترت در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف و متعدد نماز در سطح شهرستان و استان سبب ترویج و تبیین فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان می‌شود.

مؤمن‌زاده، تعداد نمازخانه‌های مدارس پرجمعیت شهرستان را 28 باب دانست و تصریح کرد: با این وجود همچنان کمبود 39 باب نمازخانه دیگر در فضاهای آموزشی و مدارس پرجمعیت نهبندان احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش برای افزایش آگاهی‌های دانش‌آموزان در راستای فرهنگ نماز و نیز اشاعه این فرهنگ برنامه‌ها و تصمیم‌سازی‌های فراوانی را تاکنون انجام داده است، افزود: حضور دانش‌آموزان مدارس در نماز جماعت و شرکت مستمر دانش‌آموزان مجتمع‌های آموزشی در مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

*مدیران مدارس به برگزاری نماز اول وقت و جماعت توجه کنند

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش نهبندان ضمن تاکید بر توجه مدیران مدارس و فضاهای آموزشی به نماز جماعت و نماز اول وقت اظهار داشت: نماز معنادهنده زندگی آدمی، پاسخ به حس پرستش آدمی و تشکر از خداوند است.

مؤمن‌زاده از نماز به عنوان وسیله و ابزاری برای به آرامش رسیدن روح و روان آدمی و درمان افسردگی‌ها، اضطراب‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی یاد کرد و گفت: نماز جبران‌کننده ضعف‌ها، نقص‌ها و بی‌ارادگی‌های انسان است و از طرفی نماز درمان خودپرستی، خودستایی، حسادت و دیگر امراض روحی و روانی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه نماز افتخاری است که نصیب انسان شده تا در شبانه‌روز پنج نوبت با خالق هستی سخن بگوید، تصریح کرد: نماز عامل رهایی انسان از بندهای شهوانی و دنیوی و عامل غفلت‌زدایی انسان است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول