اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماز جمعه باز هم بدون امام جمعه/

فردوسی‌ها خواستار معرفی پدر معنوی‌شان هستند

خبرگزاری فارس: حدود سه ماه از اقامت نماز جمعه بدون امام جمعه در فردوس می‌گذرد و هر هفته درخواست‌های مردمی برای معرفی امام جمعه جدید بیشتر می‌شود.

فردوسی‌ها خواستار معرفی پدر معنوی‌شان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نماز جمعه نماز حاکمیت و یکی از معیارهای سنجش و ارزیابی افراد برای کسب پایگاه دینی، اجتماعی، حضور مستمر در نماز جمعه است، چرا که نماز جمعه نماز ولایت و شرکت در آن مهر تایید بر ولایت فقیه است.

امام جمعه حکم پدر معنوی یک بخش یا یک شهر را دارد و از اینرو توجه به این مطلب بسیار مهم و ضروری است.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان متولی این امر باید امام جمعه شهرستان‌های مختلف را تعیین و معرفی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجدالدین حسینی امام جمعه شهرستان فردوس فقط مدت چهار ماه در این شهرستان حضور داشت و سپس به دلایلی نظیر بعد مسافت، خستگی و ادامه تحصیل راهی شهر مقدس قم شد.

با گذشت دو ماه از استعفای امام جمعه شهرستان فردوس تاکنون برای این شهرستان امام جمعه‌ای مشخص و معرفی نشده و هر هفته نماز جمعه توسط امامان جمعه موقت شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

روحانیون، مردم، طلاب و مسئولان شهرستان فردوس نیز با برگزاری جلساتی خواستار معرفی امام جمعه این شهرستان از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شده‌اند که تاکنون از اعلام نظر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خبری برای معرفی امام جمعه شهرستان فردوس خبری نیست.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که روحانیون و طلاب شهرستان فردوس خواستار انتخاب و انتصاب یکی از روحانیان برجسته بومی در این سمت هستند.

امام جمعه شهرستان فردوس باید نیرویی عالم و جامع، فرهیخته، توانمند، مدیر، مدبر، اصولگرا، ارزشی و پیرو محض ولایت فقیه باشد و روحانیون و طلاب شهرستان فردوس در شرایط کنونی یکی از نیروهای بومی را واجد این شرایط می‌دانند و خواستار انتصاب وی به عنوان امام جمعه شهرستان فردوس هستند.

روحانیون و مردم شهرستان فردوس در جلسات خود با مسئولان اظهار داشتند که اگر به دلایلی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استان خراسان جنوبی با درخواست روحانیون، مردم، طلاب اختلاف نظر داشته باشند شایسته است شخصی را به عنوان امام جمعه در فردوس انتخاب کنند که از هر نظر عالمی جامع و با روحانیت شهرستان و مدیریت حوزه‌های علمیه در فردوس سنخیت، همفکری، تعامل و همکاری کامل داشته باشد.

حال روحانیون و مردم شهرستان فردوس باید منتظر اعلام رای و نظر شورای سیاستگذاری کشور باشند تا امام جمعه این شهرستان معرفی و نماز جمعه با حضور وی برگزار شود.

انتهای پیام‌/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول