اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

شهرداری زنجان موظف به ارائه خدمات در"سایان" است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: با توجه به اینکه روستای سایان در حال حاضر در محدوده شهر زنجان قرار گرفته است، شهرداری زنجان موظف به ارائه خدمات در آن است.

شهرداری زنجان موظف به ارائه خدمات در"سایان" است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد عمران روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های هادی در روستاها شرایط خاصی دارد، اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها باید با برنامه‌ریزی انجام شود تا از بروز هرگونه ابهامی جلوگیری شود.

وی داشتن برنامه‌ریزی در انجام پروژه‌های عمران روستایی را موجب روشن‌شدن درصد پیشرفت طرح‌ها دانست.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به سخنان مطرح شده در این جلسه در مورد سایان تاکید کرد: سایان روستایی در نزدیک زنجان بوده است که در حال حاضر جزو شهر زنجان شده و شهرداری موظف به ارائه خدمات در آن است.

وی به وجود عقب‌ماندگی در منطقه سایان اشاره و تصریح کرد: شهرداری زنجان باید این عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

کریمی روستای دیزج‌آباد را یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر زنجان دانست که شاید در آینده در حریم شهر قرار گیرد، ولی در حال حاضر فاصله‌ای در حدود هفت کیلومتر با آن دارد.

وی الحاق زودهنگام روستای دیزج‌آباد را به شهر زنجان صلاح ندانست و گفت: با توجه به وجود مصوبه مجلس در مورد تبدیل روستاهای بالای 3 هزار و 500 نفری به شهر، شاید در چند سال آینده این روستا خود به خود تبدیل به شهر شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان روستای دیزج‌آباد را یکی از کانون‌های جمعیتی حاشیه شهر زنجان اعلام کرد و ادامه داد: ارزان‌بودن قیمت زمین در آن منطقه منجر به انتقال برخی از خدمات مورد نیاز شهر زنجان به آنجا شده است.

وی مشکلات عمرانی را مشمول چندین روستای نزدیک زنجان عنوان کرد و گفت: چندین جلسه برای بررسی مشکلات این روستاها برگزار شده است و مصوبات جلسات در حال پیگیری است.

کریمی بر لزوم کنترل مشکلات روستاهای اطراف زنجان تاکید کرد و افزود: اگر مشکلات خاص این روستاها کنترل نشوند در آینده تبدیل به معضل خواهند شد.

وی به وجود جذابیت در روستاهای اطراف زنجان اشاره کرد و گفت: توسعه روستاهای اطراف شهرهای باید ضابطه‌مند انجام شود تا جذابیتی برای مهاجرپذیری داشته باشند.

فرماندار زنجان در این جلسه اقدام به تشریح مشکلات روستای دیزج‌آباد یکی از روستاهای نزدیک شهر زنجان کرد و گفت: این روستا به دلیل مهاجرپذیر بودن، مشکلاتی شبیه یک شهر دارد.

عباس راشاد با اشاره به اینکه شهر شدن روستای دیزج‌آباد تبعاتی دارد، افزود: مشکلات این روستا باید بررسی و حل شود چون در حال حاضر تبدیل به یکی از کانون‌های جمعیتی شده است.

وی سایان را یکی دیگر از مشکلات شهر زنجان اعلام کرد و گفت: سایان در محدوده شهر زنجان قرار گرفته و شهرداری زنجان توان ارائه خدمات به مردم این منطقه را ندارد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول