اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد:

کمک 500 میلیاردی به شهرداری زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در سال جاری 500 میلیارد ریال به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شهرداری زنجان کمک شده است.

کمک 500 میلیاردی به شهرداری زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان، اظهار داشت: اداره هر شهری منوط به همکاری همه مسئولان آن شهر است و همکاری همه دستگاه‌های دولتی موجب فعالیت‌های مطلوب در شهر می‌شود.
وی ادامه داد: از آغاز دوره مدیریت استاندار زنجان در این شهر رویکرد برنامه‌های استان تغییر یافته و در مدیریت شهری برنامه‌های زیادی در حال اجرا است.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: فضای استان به گونه‌ای است که به شهرداری‌ها با برگزاری ستاد عمران شهری فضای جدیدی برای فعالیت تعریف شده که باید از این فرصت در راستای توسعه استان استفاده کرد.
وی ابتکار ویژه استاندار زنجان را در تشکیل ستاد عمران شهری مورد تحسین استان‌های دیگر عنوان کرد و گفت: در کمتر استانی ستاد عمران شهری پروژه‌های شهری را پیگیری کرده و نسبت به انجام این پروژه‌ها حساس است.
کریمی بیان کرد: ستاد عمران شهری محمل خوبی برای جلب حمایت‌های مالی برای مدیریت شهری است که خوشبختانه در استان این فضا به نحو مطلوبی فراهم شده است.
وی ایجاد روحیه جسارت‌آمیز و فضای کافی برای انجام پروژه‌های بزرگ را از رویکردهای استاندار زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: همه پروژه‌های عمران شهری در زمان مناسب کلنگ‌زنی شده و با در نظر گرفتن زمان مطلوب به پایان می‌رسند.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به پروژه‌های قدیمی شهر زنجان از جمله پروژه دلجویی که چندین سال به طول انجامید، گفت: فضا سازی مناسب موجب شد تا برنامه‌های عمران شهری با برنامه‌ریزی مناسب به پیش رود.
وی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران برای انجام پروژه‌های عمران شهری از رویکردهای استان است که در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب و توجه استاندار تحقق می‌یابد.
کریمی با بیان اینکه طرح‌های مهم عمران شهری در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم صورت می‌گیرد، افزود: منطقه گاوازنگ به عنوان مهم‌ترین فضای تفریحی شهروندان زنجانی محسوب می‌شود که با تمهیدات استاندار زنجان پیشرفت پروژه‌های این منطقه از سرعت قابل توجهی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته کل بودجه عمرانی استان 36.4 میلیارد تومان بود، افزود: 56.5 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان از ارائه حمایت‌های مختلف از منابع مختلف به شهرداری‌ها خبر داد و گفت: بسیاری از منابع شهرداری‌ها از منابع غیر مستقیم تامین می‌شود که در استان نیز کمک‌های بسیاری به شهرداری شده است.
وی اختصاص 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، 40 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی برای تونل شهری زنجان و 20 میلیارد ریال برای کمک به شهرداری‌ها استان از طریق استانداری را از جمله کمک‌های غیر مستقیم به شهرداری‌های عنوان کرد.
کریمی از احداث 10 جایگاه CNG در طی دو سال اخیر در استان برای کمک به شهرداری خبر داد و افزود: از این محل 12 میلیارد تومان به شهرداری اختصاص یافته است.
وی به کار گیری توان شرکت‌های قوی در پروژه‌های شهرداری را از دیگر کمک‌های استان به شهرداری عنوان کرد و یادآور شد: تقویت توان مالی شهرداری‌ها از دیگر برنامه‌های استان در راستای حمایت از شهرداری است.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در سال جاری 500 میلیارد ریال به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شهرداری کمک شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای اسلامی شهر باید به گونه‌ای عمل کند که شورای شهر باشد نه  شورای شهرداری که فعالیت‌های شهرداری را پوشش دهد.
کریمی با ابراز ناخرسندی از عدم توجه شورای شهر نسبت به صدور پروانه مجتمع تجاری مصلی زنجان افزود: شرکت‌های زیادی می‌توانند با شورا همکاری کنند که راهگشای مسائل عمرانی شهر و مشکلات باشند.
معاون امور عمرانی استاندار زنجان احیا و بهبود مبلمان شهری در شهرهای استان را از تاکیدات مقام عالی استان دانست و گفت: این بحث به صورت ضربتی در همه شهرها در حال اجراست.
وی تلاش برای عمران و آبادانی شهرها از جمله برنامه‌های مسئولان استان برشمرد و گفت: در این زمینه تلاش‌های خوبی در استان صورت گرفته که این اقدامات ادامه خواهد داشت.
کریمی با تاکید بر اینکه باید همه در راستای عمران و آبادانی تلاش وافری انجام دهیم ادامه داد: تلاش در این زمینه خدمت به شهروندان است و باید کاری کنیم که شهروندان از مسئولان رضایت کامل داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه برای عمران و آبادانی شهرهای مختلف استان برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است، افزود: در این زمینه مردم نیز باید همکاری کنند تا شاهد ایجاد فضای خوبی در استان باشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول