اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

مطالبات و بدهی‌ها مشکل عمده شهرداری زنجان است

خبرگزاری فارس: شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهرداری زنجان مشکلات خاص خودش را دارد، گفت: مهم‌ترین مشکل شهرداری مطالبات از ارگان‌ها و همچنین بدهی‌های شهرداری است.

مطالبات و بدهی‌ها مشکل عمده شهرداری زنجان است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر موسوی بعد از امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه بودجه شهرداری زنجان در سال جاری 85 میلیارد و 300 میلیون تومان است، اظهار داشت: بیش از 56 میلیارد تومان از این بودجه مختص پروژه‌های عمرانی است.
وی تعداد پروژه‌های تعریف شده برای شهر زنجان را در سال جاری 439 پروژه عنوان کرد و افزود: تعداد 241 پروژه به صورت پیمانی و مابقی به صورت امانی اجرا می‌شود.
شهردار زنجان درصد پیشرفت پروژه‌های تعریف شده برای شهر زنجان را 36 درصد اعلام و تصریح کرد: اگر فصل کاری اجازه دهد پروژه‌ها تا حد ممکن طبق زمانبندی عملیاتی می‌شود.
وی تملک‌ها در معابر شهری را مهم‌ترین رکن توسعه شهری برشمرد و گفت: شهرداری زنجان اقداماتی را در راستای توسعه شهری انجام داده است.
موسوی تملک و تخریب مدارس سبزه‌میدان و خود سبزه‌میدان را از جمله طرح‌های توسعه‌ای شهر زنجان عنوان کرد، که کارهای اجرایی آن در سال جاری آغاز شده است.
وی از آغاز طرح مطالعاتی ترافیک جامع شهری برای عملیاتی شدن مونوریل خبر داد و گفت: در برخی میادین شهری نیز اصلاحات هندسی صورت گرفته است.
شهردار زنجان پروژه پل غیر هم‌سطح امام حسین (ع) را با توجه به ویژگی‌های خاص آن، یک پروژه بی‌نظیر در شمال غرب کشور عنوان و تصریح کرد: این پروژه با توجه به نوع تملک‌های صورت گرفته و مشخصات خود پروژه یکی از مشکل‌ترین پروژه‌ها در زنجان است.
وی با اشاره به اینکه پل غیر همسطح امام حسین (ع) در مرحله شمع کوبی است، افزود: زمانبندی انجام پروژه را 18 ماه است و همه مراقبت‌ها برای انجام به موقع آن انجام می‌شود.
موسوی هدایت آب‌های سطحی را از دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان عنوان و تاکید کرد: آب‌های جاری در سطح شهر و کانال‌ها باید مدیریت شود.
وی از 44 کیلومتر جدول گذاری در خیابان‌های زنجان طی سال جاری خبر داد و گفت: با وجود همه مشکلات ناشی از افزایش قیمت آسفالت نسبت به سال گذشته 48 هزار تن آسفالت در سطح خیابان‌های شهر زنجان پخش شده است.
شهردار زنجان ادامه داد: 16 هزار و 500 متر مربع پیاده‌رو سازی در سطح شهر زنجان طی سال جاری انجام شده است.
وی از هزینه شدن 300 میلیون تومان برای امور خط‌ کشی خیابان‌ها و نصب علائم راهنمایی و رانندگی خبر داد و تاکید کرد: تجهیزات ترافیکی بسیار گران است.
موسوی از ایجاد 330 هکتار فضای سبز طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: هر شهروند منصفی می‌تواند شهادت بدهد که چهره شهر زنجان به لحاظ فضای سبز تغییرات محسوسی داشته است.
وی با اشاره به احداث پارک‌های محلی در مناطق مختلف شهر تصریح کرد: در شهرک‌های نیک سازان، کوی فرهنگ، منظریه و لاله از این نوع پارک‌ها احداث شده است.
شهردار زنجان با بیان اینکه سرانه فضای سبز زنجان افزایش یافته است، تاکید کرد: سرانه فضای سبز در شهر زنجان به 9 متر رسیده است.
وی از ادامه بازگشایی مسیر دلجویی تا خواجه نصیر خبر داد و گفت: خیابان مزبور پس از بازگشایی به عنوان مکمل خیابان امام عمل می‌کند.
موسوی ادامه داد: 85 درصد از شبکه آبیاری فضای‌های سبز از آب شرب جدا شده است و آبیاری آنها با آب‌های خام انجام می‌شود.
وی از ابلاغ مرحله‌ای مصوبات ستاد عمران شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: در ستاد عمران شهری چندین پل روگذر و زیر گذار در حال مطالعه است.
شهردار زنجان با اشاره به طرح توسعه حسینیه اعظم و همچنین زینبیه اعظم زنجان تاکید کرد: تملک‌هایی در مناطق مورد نظر باید انجام شود که نیاز به تامین اعتبار دارد.
وی با یادآوری طلب شهرداری زنجان از ارگان‌های دولتی، ادامه داد: شهرداری زنجان مبلغ 8 میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد.
موسوی از 35 میلیارد تومان بدهی شهرداری نیز خبر داد و گفت: بدهی شهرداری اغلب بیمه سنوات، مالیات و بدهی‌های ناشی از تملک‌های صورت گرفته در گذشته است.
وی تاکید کرد: شهرداری زنجان در حال حاضر با حکم محاکم قضایی ماهیانه 900 میلیون تومان قسط پرداخت می‌کند.
شهردار زنجان از راه‌ اندازی سازمان فناوری و اطلاعات به عنوان یکی از سازمان‌های زیر ساختی طی هفته گذشته خبر داد و گفت: شهرداری زنجان به دنبال برون سپاری کارهای خود است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال بازسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری است، افزود: با همکاری وزارت کشور 20 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان افزوده می‌شود.
موسوی در پاسخ به سئوالی در باره جمع‌آوری زباله‌ها و چگونگی امحای آن گفت: روزانه به طور معمول 300 تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری و در "مهتر چایی" دفن می‌شود.
وی تاکید کرد: جمع‌آوری و دفن زباله‌ها از سطح شهر هزینه‌های فراوانی را نیاز دارد و به اقرار همه، شهر زنجان جزو شهرهای پاک محسوب می‌شود.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه شرکت‌هایی برای انجام جداسازی زباله‌های از مبداء به شهرداری مراجعه می‌کنند، افزود: هنوز شرکتی که بتواند قابلیت‌های خود را ثابت کند به شهرداری مراجعه نکرده است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره پل‌های عابر پیاده و تعداد کم آنها، تصریح کرد: هر پل عابر پیاده 80 تا 120 میلیون تومان هزینه در بر دارد، ولی دو تا پل یکی در جلوی مصلی و دیگری در کوی فاطمیه در حال احداث است.
وی از راه‌اندازی مرکز مقابله با معضلات اجتماعی از جمله تکدی‌گری در سطح شهر زنجان خبر داد و افزود: یک گرمخانه نیز برای سر و سامان دادن به امور بی خانمان‌های احتمالی در میدان روزبه احداث می‌شود.
شهردار زنجان از نهایی شدن طرح سبزه میدان تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: در طرح سبزه میدان هفت بلوک و همچنین زیر گذر و رو گذرهایی دیده شده است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره زمانبندی اجرای پل غیر هم‌سطح امام حسین (ع) و اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای آن تاکید کرد: پل غیر هم‌سطح امام حسین (ع) طی 18 ماه و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان احداث می‌شود.
موسوی ادامه داد: تامین اعتبار لازم برای احداث پل غیر هم‌سطح امام حسین (ع) به صورت سه جانبه بین استان، شهرداری زنجان و اداره کل راه و ترابری تقسیم شده است.
وی تاکید کرد: استان سهم خود را از اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث پل غیر هم‌سطح امام حسین (ع) تامین کرده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول