اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

پرداخت 623 میلیون تومان از سوی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: از سال 83 تا پایان سال گذشته حدود 623 میلیون تومان از سهم نیم درصد، از سوی شهرداری‌های استان زنجان به کتابخانه‌ها پرداخت شده است.

پرداخت 623 میلیون تومان از سوی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های زنجان

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: انجمن کتابخانه‌های استان زنجان دارای 300 عضو است که سیاستگذاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه اختصاص نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد کل شهرداری‌ها، همواره از دغدغه‌های کتابخانه‌ها است، تصریح کرد: از سال 83 تا پایان سال 90، درآمد شهرداری‌های استان 467 میلیارد تومان بود که از این میزان 2 میلیارد و 336 میلیون تومان سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی استان است.

*تحقق 26.7 درصدی سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌های زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به تحقق 26.7 درصدی سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌های استان خبر داد و افزود: ضروری است شهرداری‌ها در این زمینه کتابخانه‌های استان را یاری کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته درآمد شهرداری‌های استان 127 میلیارد تومان بود، یادآور شد: از این میزان 638 میلیون تومان، سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی استان است.

احمدخانی از پرداخت 159 میلیون تومان توسط شهرداری‌های استان به کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: 479 میلیون تومان از سهم کتابخانه‌های عمومی استان هنوز پرداخت نشده است.

وی با اشاره به تحقق 24.9 درصدی سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته، تصریح کرد: باید در این زمینه شهرداری‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اختصاص 7 هزار و 350 مترمربع به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد و افزود: این زمین‌ها توسط خیرین، راه و شهرسازی استان زنجان و شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان ارائه شده است.

*مراجعه بیش از یک میلیون و 915 هزار نفر به کتابخانه‌های زنجان

وی آمار مراجعان به کتابخانه‌های عمومی استان را در سال گذشته یک میلیون و 915 هزار و 451 نفر عنوان کرد و ادامه داد: در مجموع یک میلیون و 547 هزار و 417 جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان به امانت گرفته شده است.

احمدخانی از برگزاری یک هزار و 600 مسابقه مختلف از سوی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد و گفت: 103 مسابقه کتاب‌خوانی نیز د‌ر استان برگزار شده است.

وی با اشاره به توزیع کتاب‌ مسابقه باربی روح آمریکایی در استان گفت: دو مسابقه ویژه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهید مطهری در زنجان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند تا 31 اردیبهشت ماه سال جاری برای شرکت در این مسابقات اقدام کنند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول