اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون کتابخانه‌های عمومی زنجان:

برخی شهرداری‌های زنجان به کتابخانه‌ها کمک نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان گفت: از کل درآمد شهرداری‌ها باید نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی تعلق گیرد که برخی از شهرداری‌های استان در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

برخی شهرداری‌های زنجان به کتابخانه‌ها کمک نمی‌کنند
ایرج صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، از افزایش اعضای کتابخانه‌های عمومی استان از 15 هزار و 856 نفر در سال 84 به 46 هزار نفر در سال جاری با پیشرفت 173 درصدی خبر داد و اظهار داشت: احداث کتابخانه‌های مشارکتی استان نیز از دو باب در سال 84  به 10 باب در سال جاری با افزایش 400 درصدی نیز از دیگر موفقیت‌های استان است.
وی از احداث چهار باب کتابخانه خیرساز در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 84 هیچ کتابخانه خیرسازی در استان احداث نشده است.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از کل درآمد شهرداری‌ها باید نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی تعلق گیرد، افزود: برخی از شهرداری‌های استان در این زمینه همکاری لازم را ندارند.
وی خاطرنشان کرد: از شهرداری‌ها انتظار داریم در راستای حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان مساعدت لازم را داشته و نیم درصد درآمد شهرداری را در اختیار کتابخانه‌های عمومی طبق پیش‌بینی قانون قرار دهند.
صادقی افزود:  اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی سرمایه‌گذاری در مقوله گسترش فرهنگ محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: در صورت عدم عمل به تعهدات از سوی شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی مشکلاتی برای کتابخانه پیش می‌آید.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: پس از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش آبهای گاز، آب، برق، تلفن و هزینه های جاری مشکلاتی برای کتابخانه‌های عمومی ایجاد شده و در صورت عدم مشارکت شهرداری‌ها این مشکلات همچنان باقی می‌ماند.
وی در زمینه حل مشکل کتابخانه سید زنجان، افزود: بازسازی یا احداث دوباره این کتابخانه به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شده و در اسرع وقت پیگیری می‌شود.
صادقی یادآور شد: در سال جاری در راستای شاداب‌ سازی و متناسب ‌سازی فضای کودک در کتابخانه‌ها، بخش‌های مستقلی با تجهیزات مناسب برای کودکان در کتابخانه‌های عمومی زیر پوشش این اداره‌کل فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: برنامه تقدیر از اعضای فعال کودک از برنامه‌های سالانه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان است که به طور جدی از سال گذشته پیگیری می‌شود.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزاری جلسات کتابخوانی، قصه‌گویی و شاهنامه‌خوانی در بخش‌های کودک را از برنامه‌های هفتگی سال جاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد و افزود: دعوت از مدارس و مهد کودک‌ها برای بازدید، آشنایی و جذب این قشر به کتابخانه از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.
وی بیان داشت: برگزاری مسابقات نقاشی، نمایش عروسکی و اجرای تئاتر و تهیه تصاویر و عکس‌هایی از نویسندگان، شاعران، مورخان و مشاهیر از دیگر برنامه‌های سال جاری است.
صادقی تشکیل گروه‌های خلاصه‌نویسی را از دیگر برنامه‌های اداره کل برشمرد و گفت: تشکیل گروه‌های تحقیق  و روزنامه دیواری کودکان از دیگر برنامه‌های سال جاری در حوزه کودکان قلمداد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که عادت به مطالعه و کتابخوانی از سنین کودکی شکل می‌گیرد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با ایجاد و راه‌اندازی بخش‌های ویژه کودکان در کتابخانه‌های عمومی زیر پوشش خود و تجهیز این بخش‌ها به امر کتابخوانی کودکان کمک می‌کند.
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به تجهیزات مورد نیاز کودکان و اجرای برنامه‌های متنوع در راستای جذب کودکان به کتابخانه‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان را از دیگر برنامه‌های اداره کل عنوان کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول