اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

شهرداری زنجان توان پاسخگویی به انتظارات مردم را ندارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر توان شهرداری زنجان محدود بوده و نیازهای مردم بسیار زیاد است و به دلیل تبادل اطلاعات با سایر مناطق انتظارات مردم بالا رفته و شهرداری توان پاسخگویی به این انتظارات مردم را ندارد.

شهرداری زنجان توان پاسخگویی به انتظارات مردم را ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه همه افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند دارای بینش سیاسی هستند، اظهار داشت: سیاسی بودن عیب محسوب نمی‌شود، ولی سیاسی‌کاری و فدا کردن مصالح و منافع جامعه به منافع شخصی آفت خدمت‌رسانی است و زیان‌های جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌کند.
‌وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد اختلافات ناشی از سیاسی‌کاری در شوراها موجب عدم انجام وظیفه محوله از سوی مردم در این نهاد مردمی می‌شود، افزود: شورای شهر باید با دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مختلف مردم نیز که در شهر فعال هستند تعامل داشته باشند تا بتوانند نقش نظارتی خود را به نحو احسن اجرا کنند.
‌معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه شورای شهر باید محدودیت‌های فعالیت در شهرداری و ملاحظات این نهاد را در نظر گرفته و هماهنگ با این نهاد عمل کند، خاطر نشان کرد: شورای شهر باید از فعالیت‌های خارج از محدوده شهرداری از جمله فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و ورزشی که منافع شهر را دنبال می‌کنند، نیز حمایت کند.
وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری زنجان که به نوعی الگوی سایر شوراها و شهرداری‌های استان محسوب شده و نحوه تعامل و فعالیت آنها می‌تواند مدل و الگو قرار گیرد، تصریح کرد: کارهای جدید و ابتکاری در مرکز استان می‌تواند در سایر مناطق نیز به کار گرفته شود.
کریمی با اشاره به اینکه رسالت شهرداری خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: شاخص سنجش برای شهرداری خدمت به مردم است بنابراین این نهاد غیر دولتی باید همه درآمد خود را صرف پروژه‌هایی کند که در خدمت مردم باشد.
معاون استاندار زنجان با اشاره به عقب افتادگی در شهر زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر توان شهرداری زنجان محدود بوده و نیازهای مردم بسیار زیاد است و به دلیل تبادل اطلاعات با سایر مناطق انتظارات مردم بالا رفته و شهرداری توان پاسخگویی به این انتظارات مردم را ندارد.
وی با بیان اینکه با ابتکارات نو و جدید حجم اقدامات افزایش می‌یابد، خاطر نشان کرد: لازمه این بسترسازی تعامل شهرداری و شوراها را می‌طلبد به طوری که بخش خصوصی رغبت کند، تا در پروژه‌های شهری مشارکت کند. 
کریمی با بیان اینکه در حال حاضر در زنجان پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی خیلی کم دیده می‌شود، افزود: امروزه همه عقلا و صاحبان فکر و اندیشه به این مسئله تاکید دارند که بسیاری از پروژه‌ها با برون سپاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی زودتر و آسان‌تر انجام می‌شود.
معاون عمرانی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در زنجان 21 جایگاه سوخت وجود دارد که 16 واحد آن در حال بهره‌برداری و پنج واحد در حال ساخت است که شهرداری همه این واحدها خود اداره می‌کند.
وی به زیاد و بلا‌‌استفاده بودن و عدم تخصص لازم در بین نیروی انسانی فعال در شهرداری زنجان نیز اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار بیش از 89 درصد کارکنان شهرداری زنجان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فقط 11 درصد لیسانس و بالاتر هستند.
کریمی به الکترونیکی کردن خدمات شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات علاوه بر گشایش از کار مردم در کنترل تخلفات نیز موثر است.
معاون عمرانی استاندار زنجان به نیاز شهرداری زنجان به سه کمیسیون ماده 100 برای حل مشکلات شهرداری در خود زنجان اشاره کرد و افزود: گورستان زنجان نیز با توجه به موارد بهداشتی و زیست محیطی به مکانی که برای این منظور در نظر گرفته شده جابه جا شود.
وی با اشاره به اینکه شورا یکی از نمادهای بارز مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در قانون شهرداری و شوراها ظرفیت‌های بسیار بالایی برای فعالیت شوراها پیش‌بینی شده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان افزود: با توجه به اینکه بر اساس قانون شهرداری و شوراها وظیفه شوراها بسیار فراتر از فعالیت شهرداری است بنابراین شورای شهر باید  طبق آنچه در قانون معین شده بر فعالیت‌های این نهاد غیر دولتی نظارت داشته باشد.
کریمی با بیان اینکه امروز فعالیت‌های شهرداری بسیار زیاد و پیچیده بوده و امور زیادی از مردم وابسته به این فعالیت‌هاست، خاطر نشان کرد: شورای شهر نمی‌تواند از وظیفه نظارتی خود سر باز زند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول