اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان خبر داد

صدور کارت هوشمند 2500 بیمار خاص در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: بیش از 2هزار و 569 نفر بیمار خاص در گیلان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی و کارت هوشمند قرار دارند.

صدور کارت هوشمند 2500 بیمار خاص در گیلان

محمود عاطف‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به افراد مبتلا به بیماری خاص از جمله وظایف اداره کل بیمه خدمات درمانی است، اظهار کرد: افراد مبتلا به بیماری دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی و ام‌ اس جزو بیماران بوده و زیرپوشش بیمه خدمات درمانی هستند و کارت هوشمند دارند.

وی، افزود: هم‌اکنون بیش از 2 هزار و 569 نفر بیمار خاص در استان زیرپوشش بیمه خدمات درمانی گیلان هستند و خدمات این اداره کل را دریافت می‌کنند.

این مسئول، با اشاره به ارائه خدمات به بیماران خاص، ابراز کرد: برای بیماران تالاسمی هزینه‌های داروی «دسفرال» ایرانی، عمل جراحی برداشتن طحال و آزمایش‌های تشخیصی پیش از تولد در مراکز دولتی دانشگاه‌ها رایگان است.

وی، با اشاره به اینکه برای بیماران هموفیلی تزریق خون با فاکتور و هزینه و فاکتورهای انعقادی رایگان است، ادامه داد: برای بیماران دیالیزی هزینه دیالیز مزمن و ست دیالیز رایگان است.

عاطف‌راد، اذعان کرد: برای بیماران پیوند کلیه 100 درصد هزینه انجام جراحی پیوند کلیه در مراکز دولتی دانشگاهی رایگان است و برای بیماران دیالیزی داروی Eprex.Venofer رایگان بوده و دیگر بیماران خاص این دارو مشمول 10 درصد فرانشیز است.

وی، با بیان اینکه بیماران پیوند کلیه تنها 10 درصد هزینه‌های داروهای مورد تعهد را پرداخت می‌کنند، افزود: بیماران ام ‌اس نیز تنها 10 درصد هزینه‌های داروهای مورد تعهد را پرداخت می‌کنند.

مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان در ادامه به موضوع اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و یادآور شد: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع توسط بسیاری از متخصصان امر درمان در کشورهای پیشرفته به عنوان بهترین راهبرد خروج از بن‌بست درمان‌نگری پذیرفته شده و به اجرا درآمده است.

وی، خاطرنشان کرد: همدلی، همفکری و مشارکت مشتریان داخلی و خارجی طرح پزشک خانواده در اجرای صحیح آن موثر است و در این راستا نیازمند مشارکت روسای اداره‌های ستاد و شهرستانی در ارتقای محتویات و تدوین روش‌های اجرایی آن هستیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول