اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اولویت ایثارگران

صدور کارت ملی هوشمند از نیمه دوم امسال در اردبیل آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: از نیمه دوم امسال با اولویت خانواده‌های شهدا و ایثارگران عملیات صدور کارت ملی هوشمند در استان اردبیل آغاز می‌شود.

صدور کارت ملی هوشمند از نیمه دوم امسال در اردبیل آغاز می‌شود

عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بعد از استان قم که به صورت پایلوت صدور کارت ملی هوشمند آغاز شده است ما نیز با ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم از نیمه دوم امسال صدور کارت ملی هوشمند را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران در اولویت اول صدور کارت ملی هوشمند هستند و به تدریج این کارت برای همه مردم استان صادر خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با اعلام اینکه سازمان ثبت احوال بیش از 80 درصد خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می‌کند، یادآور شد: در این زمینه با مانع و مشکل خاصی روبرو نیستیم و به تدریج قادر خواهیم بود هم شناسنامه مکانیزه و هم کارت ملی هوشمند را به هموطنان صادر کرده و ارائه کنیم.

امینی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و از یک تصمیم عالمانه به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یاد کرد و گفت:‌ زیر‌بنای تقویت ملی و بستر توسعه اقتصادی در هر جامعه تکیه بر آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز است که ثبت احوال دراین زمینه پیشقدم است.

این مسئول با اعلام اینکه 98 درصد ثبت وقایع چهار‌گانه در استان در مهلت مقرر انجام می‌شود، بیان داشت: مهلت 15 روزه برای صدور شناسنامه موالید و 10 روزه برای ثبت اطلاعات فوتی به شایستگی انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه سخنان خود به اقدامات مناسب در حوزه انفورماتیک و ارائه خدمات الکترونیکی اشاره کرد و افزود: هدف ما از گستردگی فعالیت این بخش به حداقل رساندن مراجعات مردم به ادارات ثبت احوال است که در این زمینه از طریق پورتال اداره کل ثبت احوال استان متقاضیان شناسنامه و کارت ملی مفقود شده می‌توانند با وارد کردن شماره ملی خود از آخرین اطلاعات در مورد پیدا شدن کارت‌های جدید اطلاع حاصل کنند.

امینی ادامه داد: در این پورتال فضایی نیز طراحی شده تا درخواست‌کنندگان تغییر نشانی کارت ملی با وارد کردن کد‌‍‌پستی جدید خدمات دریافت کرده و اقدام به تعویض کارت ملی خود کنند.

وی با اعلام اینکه تا سال 92 کارت‌های ملی دارای اعتبار هستند برای ثبت جدید‌ترین آمار مهاجرت از همشهریان درخواست می‌کنیم با توجه به آدرس جدید خود درخواست صدور کارت ملی کنند تا به جدید‌ترین آدرس محل سکونتی آنها در کمتر از 20 روز کارت ملی جدید ارسال شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل یکی دیگر از خدمات الکترونیکی را در حوزه ثبت احوال انتخاب نام نوزاد و اطلاع یافتن از امکان انتخاب نام مورد نظر یاد کرد و گفت: در این زمینه سامانه‌ای طراحی شده است تا همشهریان بتوانند با وارد کردن نام مورد نظر برای نوزاد خود از امکان مجاز یا مجاز نبودن آن اطلاع حاصل کنند.

امینی تصریح کرد: اردبیل دومین استان بعد از تهران است که در صدور گواهی خود به‌روز و از هر نقطه کشور اقدام می‌کند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: در آینده نیز در پورتال اداره کل ثبت احوال استان فضایی برای درخواست تغییر نام، نام‌خانوادگی، تعویض صدور شناسنامه و پیگیری درخواست‌ها و همچنین گواهی تجرد امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول