اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم سال جاری

صدور کارت هوشمند ملی در اراک کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از صدور کارت هوشمند ملی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

صدور کارت هوشمند ملی در اراک کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور اجرای این طرح آماده‌سازی زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گرفته که امید می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم این طرح را با موفقیت به مرحله اجرا در آوریم.

وی تصریح کرد: شناسنامه‌های قبلی همچنان از اعتبار سابق برخوردار است و صدور این کارت‌ها تاثیری در اعتبار شناسنامه‌ها ندارد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 92 باید کارت‌های هوشمند ملی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

چقایی در بخش دیگری از سخنانش ثبت وقایع چهارگانه را بخشی از وظایف این اداره عنوان کرد و خاطرنشان کرد: استان مرکزی با ثبت 99.7 درصد از ولادت‌های رخ داده در استان در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور شد.

چقایی با اشاره به ثبت وقایع فوت افزود: این استان همچنین با ثبت 99.2 درصد از وقایع فوت رتبه دوم را در بین استان‌های مختلف کشور به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اداره ثبت احوال امروز وظایف گسترده‌ای دارد که ثبت وقایع چهارگانه تنها بخشی از این وظایف است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با بیان اینکه این اداره در اجرای دولت الکترونیک نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد، اظهار کرد: این اداره با ارائه آمار و اطلاعات دقیق به مسئولان آنان را در تصمیم‌گیری صحیح یاری می‌رساند.

چقایی قضایی‌زدایی را یکی از برنامه‌های این اداره عنوان کرد و گفت: این اداره به دنبال این است تا با قضایی‌زدایی زمینه خدمات‌رسانی سهل و آسان به مردم را ارائه دهد که یکی از این برنامه‌ها تغییر شیوه تغییر نام است که متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه به دستگاه قضایی و با طی مراحل قانونی نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی موجب تسریع در انجام امور و ارائه خدمات بهتر می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول