اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

کشور‌های غربی ناچارند ایران هسته‌ای را به تمام دنیا معرفی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: کشور‌های غربی ناچارند که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای بپذیرند و به تمام دنیا معرفی کنند.

کشور‌های غربی ناچارند ایران هسته‌ای را به تمام دنیا معرفی کنند

سیدعلی‌محمد موسوی‌مبارکه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مذاکرات 1+5 در بغداد تابع چه شرایطی است، اظهار داشت: در مذاکرات پیشین زمینه‌ای برای جدی‌تر شدن این مذاکرات‌‌های فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات پیشین نشان ‌دهنده این است که ایران تهدید بردار و تهدید‌پذیر نیست، اضافه کرد: با توجه به این موضوع کشور‌های غربی به حربه تعامل با ایران متوسل شده‌اند و این کشور‌ها باید این موضوع را بپذیرند که ایران هسته‌‌ای باید به تمام دنیا شناخته شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حق ایران است که از فرصت‌های موجود در راستای استفاده از انرژی هسته‌ای در زمینه‌های صلح‌آمیز استفاده کند، تاکید کرد: کشور‌های غربی ناچارند که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای بپذیرند و به تمام دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تهدید‌ها و تحریم‌ها برای محروم کردن ایران از انرژی هسته‌ای به عنوان حق خود تنها یک جواب منفی به غربی‌ها بوده است، ادامه داد: ایران به وعده‌ها و گفتار‌های غربی‌ها اتکایی ندارد و کشور‌های غربی همیشه به دنبال تهدید کردن هستند.

موسوی مبارکه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران وعده‌پذیر نبوده و نیست، تاکید کرد: اگر چه کشور‌های غربی همیشه به دنبال تهدید کردن ایران بوده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به این تهدید‌ها به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های غربی از نظر سیاسی و وضعیت داخلی در شرایط مناسبی قرار ندارند و احتمال دروغ گفتن و وعده دادن آنها در چنین شرایطی بسیار پایین است، افزود: لابی صهیونیست به دنبال تحریک کردن کشور‌های غربی علیه ایران هستند و صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که کشور‌های غربی مواضع تند و جدی‌تری را برای به چالش کشیدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به کار بگیرند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا شکست افرادی مانند سارکوزی و مرکل می‌تواند بر روند مذاکرات 1+5 بغداد تأثیر داشته باشد، بیان داشت: سارکوزی و مرکل از افرادی بوده‌اند که در برخی از مواقع به دنبال تشدید شدن تحریم‌ها و تهدید‌ها علیه ایران بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمریکایی‌ها دو تن از یاران نزدیک خود را از دست داده‌اند، گفت: البته این موضوع می‌تواند در نحوه تصمیم گرفتن آژانس بین‌المللی در مذاکرات بغداد به نفع ایران باشد.

موسوی مبارکه اظهار داشت: مکان و روز انتخاب شده برای برگزاری این مرحله از مذاکرات نوعی پیروزی و موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و غربی‌ها نمی‌توانند با یک دشمن قدرتمند مانند ایران در تمام صحنه‌ها دست و پنجه نرم کنند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول