اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس مطرح کرد

اقتدار و شفافیت 2 ویژگی بارز ایران در مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران، اقتدار و شفافیت را در مذاکرات هسته‌ای خود همواره با یکدیگر تلفیق کرده است.

اقتدار و شفافیت 2 ویژگی بارز ایران در مذاکرات هسته‌ای

سیدامیرحسین قاضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: حق طبیعی تمام ملت‌ها این است که از مواهب طبیعی برخوردار باشند و جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین اساس بر حق طبیعی خود در برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز تاکید دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، نفی سلطه و تاکید بر استقلال و آزادی است و به همین خاطر، همواره در مذاکرات خود با 1+5 اقتدار و شفافیت را با یکدیگر تلفیق نموده و پیشنهادات خود را به‌ صراحت اعلام کرده است.

قاضی‌زاده گفت: ویژگی بارز تیم مذاکره‌ کننده ایرانی این است که مواضع خود را با لجاجت و قهر مطرح نمی‌کند، بلکه به نمایندگی از ملت ایران، به دنبال اعتمادسازی است.

وی تاکید کرد: روال مذاکرات، تاکنون به مذاق غربی‌ها خوش نیامده، اما آنها نیز تحت تاثیر پایداری و شفافیت مواضع جمهوری اسلامی ایران، گام به‌گام عقب رفته‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط بین‌المللی نیز اقتضا می‌کند که غربی‌ها، با ملت ایران پشت میز مذاکره بنشینند و از منطق زورگویی خود دست بردارند.

قاضی‌زاده با اشاره به دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد نیز یادآور شد: یکی از مهم‌ترین محاسن این دور از مذاکرات این است که محل مذاکره را جمهوری اسلامی ایران تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: عراق، کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران است و البته دارای پیوندهای عمیق دینی نیز با ما است.

قاضی‌زاده افزود: انجام این دور از مذاکرات در بغداد، به کشورهای دنیا ثابت می‌کند که کشورهای اسلامی در تمام شرایط دوست و برادر یکدیگر هستند و همواره از مواضع صحیح و اصولی یکدیگر حمایت می‌کنند. 

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول