اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین:

شهید امانی شهدای بزرگی را تربیت کرد

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قزوین گفت: شهید محمد‌صادق امانی شاگردان بسیاری از جمله شهیدان اندرزگو، بخارایی، نیک‌نژاد و صفار هرندی را تعلیم و تربیت کرد که همه آنها جزو فداییان دین اسلام شدند.

شهید امانی شهدای بزرگی را تربیت کرد

صفت‌الله صالحی به مناسبت سالگرد شهادت شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد در 26 خرداد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: شهید امانی احادیث بسیاری را حفظ می‌کرد و مجتهد و مربی اخلاق و معرفت بود که با تعلیم دادن به تعداد زیادی از دانش‌آموزان بیشتر آنان در راه دین اسلام تلاش می‌کردند.

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی با دستور تشکیل حزب مؤتلفه اسلامی توسط امام خمینی (ره) برخی از فداییان دین اسلام اقدام به تأسیس مؤتلفه اسلامی کردند که شهید امانی نقش اساسی در رهبری این حزب را ایفا کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید محمد‌صادق امانی در عملیات ترور حسنعلی منصور نقش ویژه‌ای ایفا کرد، یادآور شد: این شهید پس از شلیک گلوله به طرف منصور دستگیر و زندانی شد که با بازجویی از این شهید بزرگوار در زندان رژیم شاه، وی قاطعانه و با شجاعت به سئوالات ساواک جواب می‌داد و با روحیه بالای شهادت‌طلبی نقش بسزایی در حرکت برپایی انقلاب اسلامی در ایران ایفا کرد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قزوین ابراز کرد: شهید امانی ترور حسنعلی منصور را طراحی کرده که بعد از مدتی از این ترور توسط نیروهای رژیم منفور محمدرضا شاه دستگیر شد.

شهید بخارایی عضو نوجوان حزب مؤتلفه اسلامی

این مسئول گفت: شهید محمد بخارایی از نیروهای نوجوان دیگر مؤتلفه اسلامی بود که با انجام فعالیت‌های سیاسی و مذهبی در ایران توانست نقش مهمی در تحقق اهداف این حزب ایفا کند و در عملیات ترور حسنعلی منصور شرکت کرد و نیز در زندان در برابر بازجویی‌های نیروهای رژیم شاه مقاومت کرد.

وی چاپ و پخش اعلامیه‌های علما و برگزاری تظاهرات، راهپیمایی‌ها و سخنرانی‌ها به صورت پراکنده با اطاعت از دستورات امام‌ خمینی (ره) را از برنامه‌های این حزب مؤتلفه اسلامی عنوان و بیان کرد: برگزاری مراسم‌های سالگرد هفتم و چهلم شهدای 15 خرداد، برگزاری با شکوه استقبال از امام راحل در قم در سال 43 و اعدام انقلابی حسنعلی منصور را از دیگر برنامه‌های این حزب دانست.

صالحی یادآور شد: شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد در راه حفظ دین اسلام بعد از حکم اعدام تیرباران توسط دادگاه رژیم شاه در 26 خرداد سال 1344 به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهیدان مطیع فرامین امام راحل بودند

صالحی ادامه داد: مردم با خواندن رساله امام‌ خمینی (ره) در زمان رژیم شاه مجازات شدیدی از جمله زندان، تبعید و شکنجه می‌شدند و کسی نمی‌توانست به راحتی این رساله را مطالعه کند که شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد با توزیع اعلامیه‌ها و رساله‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی نقش مهمی در اطلاع‌رسانی فرامین امام راحل به مردم انجام دادند.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی استان قزوین بیان کرد: احزاب سیاسی در جامعه زمانی می‌توانند در اهدافشان موفق باشند که برای حفظ دین اسلام گام برداشته و با تلاش مضاعف در فکر برطرف کردن مشکلات مردم باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: فعالیت‌های گروه‌های مختلف سیاسی در ایران باید در راستای حفظ دین اسلام باشد تا فعالیت‌های آنان بتواند چراغ هدایت فعالیت‌های سیاسی نسل آینده قرار گیرد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول