اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف کاشان:

30 درصد قبور شهدای اردهال ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف کاشان، از ساماندهی 30 درصد از قبور شهدا در مشهد اردهال از توابع این شهرستان خبر داد.

30 درصد قبور شهدای اردهال ساماندهی شد

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: عملیات ساماندهی قبور شهدای مشهد اردهال براساس توافقنامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: براساس این توافقنامه هزینه‌های سنگ و کتیبه بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان و هزینه‌های تعمیر و بازسازی نیز توسط اداره اوقاف این شهرستان از محل درآمدهای امامزاده سلطانعلی‌ابن امام محمد باقر(ع) انجام می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان کاشان تعداد شهدای مدفون در مشهد اردهال کاشان را بیش از 40 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: پراکندگی قبور شهدا در زیر رواق، کنار قبر امامزاده، زیر سقف، غرفه و کف صحن، موجب شده تا کار ساماندهی و تعمیر زمانبر و هزینه‌بر باشد.

به گفته وی هزینه ساماندهی قبور شهدا در امامزادگانی که درآمد دارند از محل درآمدهای این امامزادگان تأمین می‌شود و امامزادگانی که درآمد ندارند این هزینه توسط کارگروه گلزار شهدا تأمین می‌شود.

وی، وجود نم برای ساماندهی قبور شهدا در این مکان‌ها را یکی از مشکلات پیش‌رو دانست و بیان داشت: برای جلوگیری از رسوخ نم ابتدا عملیات سیمان‌کاری و ایزوگام انجام می‌شود و سپس سنگ قبر به ایزوگام چسبانده می‌شود.

اسماعیل‌پور هزینه سنگ قبور هر یک از شهدای اردهال را 300 هزار تومان ذکر و تصریح کرد: علاوه بر این برای هر یک از قبور کتیبه‌ای نیز تهیه شده است.

این مسئول یادآور شد: طی یک سال گذشته اقداماتی نظیر سخت‌افزاری، سنگ قبر، سنگ فرش کف برای بازسازی قبور شهدا مشهد اردهال کاشان توسط اداره اوقاف کاشان و با همکاری بنیاد شهد کاشان و خانواده معظم شهدا انجام شده است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان کاشان عنوان کرد: بازسازی قبور مطهر شهدا در آستان امامزاده سلطانعلی‌ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان فقط تحت نظارت اداره اوقاف کاشان، مدیر آستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان انجام می‌شود و هیچ نهاد و یا ارگان دیگری در این زمینه دخالت ندارد.  

وی با اشاره به اینکه در کاشان و کشور ستادی با عنوان ستاد بازسازی گلزار شهدا وجود خارجی ندارد تأکید کرد: هر شهرستانی دارای یک کارگروه گلزار شهدا است که ریاست آن بر عهده فرماندار و دبیر این کارگروه رئیس بنیاد شهید شهرستان است و دستگاه‌های خدمات‌رسان عضو این کارگروه هستند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول