اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش:

یادواره شهدای فرهنگی در تمام استان‌ها برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری یادواره شهدا در تمام استان‌ها انجام شده است.

یادواره شهدای فرهنگی در تمام استان‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی فرهادی صبح امروز در نشست با فعالان روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی مناسب روابط عمومی در برگزاری این یادواره و همچنین تبلیغات محیط شهری، مشارکت مردم و حضور آنها در این یادواره یکی از زیباترین جلوه‌ها را شکل داد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری شایسته و مناسب یادواره 63 شهید فرهنگی استان اردبیل نشان از تعامل دستگاه‌های مختلف استان و برتری روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل است.

وی به نظم برنامه‌های اجرا شده در این یادواره و فعالیت موثر و دامنه‌دار روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: روابط عمومی آموزش و پرورش این استان در بین روابط عمومی‌های وزارت آموزش و پرورش جایگاه ممتاز دارد و اخیراً نیز در بررسی استانداری اردبیل روابط عمومی این مجموعه مقام برتر را کسب کرده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود برگزاری یادواره‌های شهدای فرهنگی در استان‌های مختلف را در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت توصیف کرد و گفت: ما در این مسیر در تمام استان‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا یادواره شهدای فرهنگی را برگزار کنیم تا در این زمینه بتوانیم نقش و وظیفه خود را در انتقال فرهنگ ناب ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی ایفا کنیم.

فرهادی تصریح کرد: در برخی از استان‌ها این یادواره تاکنون برگزار شده و در دیگر استان‌ها نیز در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری این یادواره هستیم اما بدون اغراق یادواره شهدای فرهنگی استان اردبیل یکی از زیباترین و وزین‌ترین برنامه برگزار شده از لحاظ محتوا و ایجاد حس معنوی در بین شرکت‌کنندگان و آحاد جامعه بود.

وی از همکاری دستگاه‌های مختلف نظیر سپاه، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر دستگاه‌های متولی و هماهنگ کننده در اجرای این برنامه تقدیر کرد و افزود: در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی نیز یک شرایط مطلوب را شاهد بودیم.

تحول در آموزش و پرورش تفکیک‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود در خصوص سند تحول بنیادین اظهار داشت: بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی و در تحقق مطالبات به حق معظم له نظام آموزش و پرورش بعد از سال‌ها موفق به تهیه و تدوین سند تحولی در آموزش و پرورش شد که به جرات می‌توان گفت از سال 67 تهیه این سند در دستور کار بوده است.

فرهادی این تحول را شامل تحول در محتوا، ساختار و فضای آموزشی توصیف کرد و افزود: سند تحول بنیادین بعد از سال‌ها بررسی و تحقیق آذرماه سال گذشته رونمایی شد و در دیدار اخیر معلمان نمونه کشوری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان از این سند به عنوان نسخه علاج درد آموزش و پرورش یاد کرد و به مانند طبیب خواستار تجویز دارو و مراقبت بیشتر از بند به بند اجرای این سند شدند.

وی در ادامه اذعان داشت: تحول یعنی تغییر مستمر ایجاد کردن که در آموزش و پرورش نیز تحول از ذات نظام تعلیم و تربیت تفکیک‌ناپذیر است و انتظار می‌رود با اجرای این نظام تحولی دانش‌آموزان ارزشی و در مسیر اهداف انقلاب اسلامی تربیت و تحویل جامعه دهیم.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در مورد ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز گفت: با توجه به اینکه از مهرماه امسال یکی از ابعاد سند به عنوان تغییر در نظام آموزشی تحقق می‌یابد ما ساماندهی نیروی انسانی، فضای آموزشی و محتوای دروس را از ماه‌ها قبل آغاز کردیم به طوری که امسال در پایه دوم و ششم ابتدایی هم تغییر محتوا و هم برگزاری دوره آموزشی برای معلمان را شاهد خواهیم بود.

فرهادی دلیل جلو کشیده شدن برنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان را در ماه‌های خرداد و تیر تعیین تکلیف فضاهای آموزشی، ساماندهی دانش‌آموزان و معلمان توصیف کرد و افزود: ما با شروع ثبت‌نام‌ها از خردادماه تا نیمه تیرماه تلاش می‌کنیم در فصل تابستان تمام ساماندهی‌ها و ضعف‌های احتمالی را برطرف کنیم تا مهر کم دغدغه و آرامی را برای شروع سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

وی یکی از مهمترین مباحث در این حوزه را اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: خبرنگاران سربازان بیدار این عرصه هستند که امیدواریم همچنان یاریگر ما در حوزه تعلیم و تربیت باشند.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در اجرای سند در 750 منطقه کشور ستاد ساماندهی امور و اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شده و در قالب 12 کارگروه که یکی از آنها کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات است تلاش می‌کنیم تا در تمام ابعاد و فعالیت‌های آموزش و پرورش، اطلاع‌رسانی را مدنظر داشته باشیم.

فرهادی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر اولیای دانش‌آموزان در هنگام ثبت‌ نام با مشکلاتی روبرو بوده و نیاز به راهنمایی داشته باشند می‌توانند با سامانه ارتباط مردمی آموزش و پرورش استان‌ها و یا از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش تماس برقرار کرده و پاسخ برخی گله‌مندی‌ها و سوالات خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول