اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم تاکید کرد

سیاستمداران از سیره شهدا اخلاق را بیاموزند

خبرگزاری فارس: قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: در فعالیت‌های سیاسی امروز نقش اخلاق کمرنگ شده بنابراین سیاست‌مداران باید از سیره و منش شهدای انقلاب الگو بگیرند.

سیاستمداران از سیره شهدا اخلاق را بیاموزند

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سالروز شهادت شهیدان امانی، بخارایی، نیک‌نژاد و صفارهرندی اظهار کرد: شهید امانی دارای درجه اجتهاد بود و آرامش عجیبی در دوران زندان داشت.

وی افزود: خاطرات زندانیان آن دوره نشان می‌دهد که شهید امانی چنان آرامشی در سلول داشت که برخی گمان می‌کردند وی قبل از اعدام از دنیا رفته‌ است.

قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم با اشاره به خاطرات همسر شهید امانی از وی بیان داشت: مادر شهید به او پیام داده بود که من از تو راضی هستم و امیدوارم که خدا و رسول نیز از تو راضی باشند و شهید امانی نیز این مسئله را مهم‌ترین آرزوی خود عنوان کرد.

وی با تاکید بر الگوگیری جامعه کنونی از شهدای انقلاب گفت: شهدای مؤتلفه و انقلاب بسیار مظلوم واقع شده‌اند و اصحاب رسانه باید نسبت به معرفی هر چه بیشتر سیره و روش زندگی آنها به مردم نقش خود را ایفا کنند.

ذاکری ادامه داد: پس از اعدام انقلابی منصور، بسیاری از اعضای حزب مؤتلفه دستگیر شده و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند که همه آنها دارای روحیات عجیبی بودند و پیام و سیره شهدا را به خوبی انتقال دادند که این کار آنها می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نسل آینده باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اقدامات این افراد می‌تواند الگویی برای سیاست‌مداران کنونی باشد گفت: اخلاق، معنویت و تهجدهای شهدای انقلاب می‌تواند شاخصه مناسبی در شرایط امروز باشد اما در فعالیت‌های سیاسی امروز، چندی است که اخلاق کم‌رنگ شده بنابراین امیدواریم مراسم‌های برگزار شده برای این شهدا موجب وزیدن نسیم اخلاق بر تشکل‌های سیاسی و جامعه ایران شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت اینترنتی ویژه شهدای 26 خردادماه انقلاب اسلامی توسط حزب مؤتلفه ابراز کرد: تمام مردم به خصوص خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با مراجعه به این سایت با این شهدا آشنا شوند.

ذاکری از تهیه مستندی در خصوص شهیدان بخارایی، امانی، نیک‌نژاد و صفارهرندی خبر داد و افزود: در این مستند ویژگی‌های شاخص این شهدا به تصویر کشیده می‌شود.

قائم مقام دفتر حزب مؤتلفه اسلامی استان قم با اشاره به سخنرانی پرشور امام خمینی(ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون گفت: حزب مؤتلفه در طول یک شب اطلاعیه مربوط به آن را در سراسر شهر تهران توزیع کرد و این اقدام بزرگ موجب وحشت رژیم شد.

وی عنوان داشت: رژیم پهلوی هیچ‌گاه گمان نمی‌کرد که امام راحل(ره) دارای چنین سازمان گسترده‌ای باشد که بتواند سخنرانی ایشان را در طول یک شب در سراسر تهران توزیع کند به همین دلیل امام امت را دستگیر و به ترکیه تبعید کرد.

وی با بیان اینکه مؤتلفه قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین حزب ایران محسوب می‌شود گفت: حدود 250 دفتر توسط حزب در سراسر کشور وجود دارد و هر ماه جلسات منظمی به منظور تنظیم امور تشکیلاتی در استان‌های مختلف برگزار می‌شود و جلسه‌ای نیز به همین منظور در قم و در روز 26 خردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول