اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

یادواره شهدا کار تربیتی ماندگار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برگزاری یادواره شهدا کار تربیتی ماندگار در جامعه ماست که آثار و حسنات بیشماری دارد.

یادواره شهدا کار تربیتی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده در آستانه برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و در جلسه ستاد برگزاری این یادواره در اردبیل اظهار داشت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا یادواره شهدای فرهنگی استان اردبیل برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد برگزاری آن ارزشی کمتر از شهادت ندارد.

وی با اشاره به دو هدف اصلی در برگزاری این یادواره در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش گفت: با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و عنایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و مسئولان فرهنگی و ارزشمدار استان این یادواره با شایستگی کامل برگزار می‌شود تا هم تجلیلی از خانواده‌های شهدا صورت گیرد و هم موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به شایستگی شاهد باشیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چنین حرکت‌هایی برای نسل‌های حاضر و آینده اقدامی مبارک و ماندگار است که در مجموعه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیرگذار ثمرات و نتایج مطلوبی را نیز به همراه دارد.

محمودزاده اضافه کرد: با برگزاری این برنامه‌ها در واقع نسل سوم و چهارم انقلاب که در آن مقطع در حال و هوای جنگ و شهادت و ایثارگری نبودند به نوعی با چنین مبانی آشنا شده و از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی به اهمیت موضوع انتقال مفاهیم ارزشی انقلاب نظیر ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان اشاره و تصریح کرد: این اقدام حس پرسشگری را در دانش‌آموزان در سه حوزه چرایی، چگونگی و چیستی موضوع دفاع مقدس برمی‌انگیزد و سبب می‌شود تا آنها برای یافتن پاسخی روشن به دنبال اصالت موضوع و حقانیت ماجرا باشند.

رئیس ستاد یادواره شهدای فرهنگی استان اردبیل در ادامه سخنان خود دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را از رسالت‌های اصلی نسل امروز خواند و اضافه کرد: ما باید به برگزاری یادواره‌های شهدا به دید کار فرهنگی و تربیتی نگاه کنیم و بر این باور باشیم که کار تربیتی در این حوزه در مدارس استمرار یافته و باید پیوستگی آن را برای همیشه شاهد باشیم.

محمودزاده بیان داشت: در یادواره شهدای فرهنگی که برای تجلیل از 63 شهید فرهنگی استان اردبیل در 11 منطقه آموزشی و پرورشی برگزار می‌شود برنامه‌های مناسبی را تدارک دیدیم که در کنار فضاسازی شهری اطلاع‌رسانی و کار تبلیغاتی تلاش می‌کنیم تا این برنامه تاثیرگذار به تعمیق و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مقوله جهاد و شهادت منجر شود.

وی گفت: در این برنامه، نامه یکی از فرزندان شهید فرهنگی و دل‌نوشته دانش‌آموزان قرائت شده و وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم پرمغز و معنا به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تجلیل از خانواده 63 شهید فرهنگی را به همراه مداحی و توزیع کتاب مربوط به زندگینامه و وصایای این شهیدان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این روز اعلام کرد که در روز برگزاری مراسم شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود مدرسه را خط مقدم استمرار فرهنگ اسلامی، ارزشی و آرمانی توصیف کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش وظیفه سنگینی را در این زمینه بر عهده دارد تا بتواند نسل آینده کشور را با روحیه حماسی، جهاد و ایثار آشنا کرده و نگهبانی انقلاب را به آنها بسپارد.

وی الگوگیری جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های جهانی یکی از مبانی قابل تامل کشور توصیف کرد و گفت: آینده جهان به یقین در اختیار جوامع اسلامی و اعتقادات ارزشی است که امروز ایران اسلامی ما پرچمدار چنین حرکت بی‌بدیل است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول