اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

بی‌اطلاعی مردم از مسائل قضایی از علل شلوغی دادگستری‌هاست

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: یکی از علل شلوغی دادگستری‌ها بی‌اطلاعی مردم از مسائل قضایی است.

بی‌اطلاعی مردم از مسائل قضایی از علل شلوغی دادگستری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته قوه قضائیه در دادگستری استان زنجان اظهار کرد: آموزش به مردم در زمینه مسائل دینی با ارزش است ولی باید علاوه بر مسائل دینی موضوعات دیگری نیز در مساجد آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل دینی چیزی است که همه روزه در مساجد آموزش داده می‌شود ولی باید به مسائل اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای داشته و این مسائل نیز در جامعه آموزش داده شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه مساجد یکی از محل‌های پرتردد برای تجمع مردم است، اضافه کرد: مساجد محل‌های مناسبی برای آموزش مردم در زمینه مسائل اجتماعی است.

وی اظهار کرد: باید در مساجد افرادی باشند، که امور مربوط به مسائل اجتماعی را به مردم آموزش داده و آگاهی‌‌های لازم را در این زمینه به مردم ابلاغ کنند.

حجت‌الاسلام شامی با اشاره به اینکه یکی از علل شلوغی دادگستری و مراجع قضایی ناآگاهی مردم در زمینه مسائل اجتماعی و قضایی است، اضافه کرد: در صورتی که مردم اطلاعات کافی در زمینه مسائل قضایی داشته باشند، مشکلات تابعه این قضیه به وجود نمی‌آید.

همچنین در ادامه این جلسه مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: باید فعالیت اجتماعی در مساجد بیش از پیش ادامه داشته و در این محل‌ها آموزش‌ مسائل اجتماعی بیشتر از قبل صورت گیرد.

حجت‌الاسلام چهری با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته قوه قضائیه در مساجد استان زنجان اظهار کرد: آموزش مسائل قضایی در مساجد نباید به هفته قوه قضائیه محدود شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مسائل قضایی و به‌ویژه اجتماعی موجب آشنایی بیشتر مردم با موضوعات اجتماعی شده و همین امر موجب تردد کمتر آنها در مراکز دادگستری می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول