اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

305 هزار فقره پرونده قضایی در همدان مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری کل استان همدان گفت: در سال گذشته در قوه قضائیه و شورای حل اختلاف استان 305 هزار و 131 فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

305 هزار فقره پرونده قضایی در همدان مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدرضا مترقب بعد از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه حوزه قضایی استان در مساحتی به وسعت 19 هزار و 547 کیلومتر مربع در غرب کشور فعالیت می‌کند، افزود: این گستره مساحتی به 9 حوزه قضایی شهرستان و 9 حوزه بخش تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه 174 نفر در پست‌های قضایی و 643 نفر در پست‌های اداری فعال هستند، گفت: این پست‌ها در مقایسه با پست‌های مصوب 993 مورد از پست‌ها بلاتصدی هستند.

رئیس دادگستری کل استان همدان یادآور شد: 45 درصد پست‌های قضایی و 57 درصد پست‌های اداری بلاتصدی هستند که امیدواریم این کمبود نیرو با همکاری دادگستری حل شود.

وی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های دادگستری در سال گذشته، ابراز داشت: در سال گذشته در قوه قضائیه و شورای حل اختلاف استان بالغ بر 305 هزار و 131 فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است که حکایت از حجم بالای کمی و کیفی مأموریت‌هاست.

مترقب اذعان داشت: مدیریت مجموعه قضایی استان با بررسی جایگاه موجود واحدهای قضایی و به‌کارگیری مناسب در راهکارهای موجود با توجه به سیاست‌های کلی و اولویت‌های قضایی مجموعه اقداماتی را پیش‌بینی کرده است.

وی یادآور شد: رعایت اصل استقلال مجموعه قضایی به لحاظ شأن و جایگاه ممتاز و منحصر به فرد آن با توجه به نوع وظیفه با محوریت قانونمداری و قاطعیت و استقامت و اجرای قانون و احکام قضایی به صورت یکسان و عادلانه برای همه مردم مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس دادگستری کل استان همدان بیان داشت: در راستای مبارزه با جرائم سازمان یافته، مخدوش‌کننده نظم، اخلاق، امنیت عمومی، حقوق شهروندی و صیانت از اموال بیت‌المال رسیدگی به پرونده‌ها اولویت‌بخشی می‌شود.

وی تصریح کرد: به اقدامات و سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد آسیب‌شناسی و اولویت‌بندی به انحرافات بحران‌ها و وقایع اجتماعی توجه می‌شود.

مترقب با اشاره به تعامل با نهادها و سازمان‌های دولتی اذعان داشت: با سایر نهادها، لوایح دولتی و اجرایی در راستای قانونمداری و افزایش ارتباط و بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات ائمه جماعات و روحانیت معزز و فرهنگ صلح و سازش در بین مردم تعامل صورت گیرد.

وی با اشاره به توجه ویژه به انتظارات و مطالبات عمومی از طریق حسن انجام وظیفه و اعمال طرح‌های مختلف اظهار کرد: برگزاری ملاقات‌های عمومی با شهروندان و توجه دادن به درخواست‌های آنها و ارجاع به دادستان‌های حوزه قضایی استان در راستای توجه به مطالبات آنها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دادگستری کل استان همدان اذعان داشت: سیاست‌های کلی و مصوب مسئولان عالی نظیر کاهش قانونمند جرائم کیفری زندان‌ها اولویت داده می‌شود و در این راستا به بهبود استفاده از فناوری رایانه‌ای و ساماندهی وضعیت اجرای احکام توصیه می‌شود.

وی گفت: نقش ویژه دادستان‌ها در توسعه و عمق بخشیدن به سالم‌سازی در جامعه و احیای حقوق عامه را نیز باید بیش از پیش متذکر شد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول