اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دادگستری استان اصفهان:

دستورالعمل راه‌اندازی دفاتر پیشخوان قضایی به استان‌ها ابلاغ نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: براساس آخرین آمار و اطلاعات دستورالعمل تشکیل و راه‌اندازی دفاتر پیشخوان قضایی به استان‌ها ابلاغ نشده و تمام مباحث موجود در این زمینه در حوزه اختیارات قوه قضائیه است.

دستورالعمل راه‌اندازی دفاتر پیشخوان قضایی به استان‌ها ابلاغ نشده است

غلامرضا انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: قوه قضائیه با تشکیل و راه‌اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری، دفاتر پیشخوان قضایی و از این قبیل موارد در استان‌ها به دنبال کاهش رفت و آمد‌های مردم به دادگستری است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دفتر دیوان عدالت اداری در اصفهان راه‌اندازی شده، اضافه کرد: در گذشته هر فردی برای ارائه دادخواست و طرح دعوا باید به تهران مراجعه می‌کرده، اما با راه‌اندازی این دفتر در مراکز استان‌ها افراد برای طرح دعوا نیازی به مراجعه به تهران ندارند.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه مباحث مقدماتی دادگاه در دفاتر دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورت ضرورت حضور افراد در دادگاه آنها باید به تهران مراجعه کنند و هدف از راه‌اندازی این دفاتر کاهش رفت و آمد‌های افراد به تهران است.

این مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در ارتباط با راه‌اندازی دفاتر پیشخوان قضایی اطلاع دارید یا خیر، ادامه داد: راه‌اندازی دفاتر پیشخوان قضایی از تصمیمات گرفته شده از سوی قوه قضاییه بوده، اما تاکنون در ارتباط با این موضوع موردی به استان‌ها اعلام نشده است.

انصاری با اشاره به اینکه اصفهان در راستای راه‌اندازی دفتر دیوان عدالت اداری از نخستین استان‌ها در سطح کشور بوده است، تأکید کرد: این دفتر نسبت به انجام کار‌های افرادی که نیاز به مراجعه به دیوان عدالت اداری دارند، اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر دیوان عدالت اداری زیر نظر قوه قضاییه به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اذعان داشت: این دفاتر در راستای تسریع انجام کار‌های مردم و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه شهروندان نقش مؤثری دارند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول