اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کل کشور:

حکم قضایی باید به موقع، صحیح و قدرتمندانه اجرا شود

خبرگزاری فارس: دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه یک حکم باید به موقع، صحیح و قدرتمندانه اجرا شود، گفت: باید موارد اداری معمول قابل حذف را کنار گذاشته و زمینه تسریع‌بخشی به نتیجه را فراهم کرد.

حکم قضایی باید به موقع، صحیح و قدرتمندانه اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز شنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان همدان برخورداری از بصیرت در شرایط امروز را یکی از ضروریات دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران به لحاظ اثرگذاری خود در گوشه و کنار جهان از اهمیت بسیاری برخوردار شده و همین امر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه ایران را قوی‌تر و پرشتاب‌تر کرده است.

*تلاش دشمنان برای مقابله با نظام شبانه‌روزی است

وی گفت: در حال حاضر همه کسانی که از انقلاب اسلامی ضربه دیده‌ و منافعشان به خطر افتاده است، به صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود را صرف مقابله با این نظام و وارد کردن فشار به آن کرده‌اند.

دادستان کل کشور ایجاد انشقاق در میان کشور را یکی از ترفندهای دشمنان دانست و ابراز داشت: امید دشمنان به افتراق میان ملت و مسئولان است که در این میان برخی نیز متأسفانه گه‌گاه مطالبی را بیان می‌کنند و یا کارهایی انجام می‌دهند که دشمنان را نسبت به این موضوع امیدوارتر می‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید از اصول و محکمات نظام غفلت کرد، افزود: نباید مسائل حاشیه‌ای وارد متن شوند و در همین راستا باید نسبت به توطئه‌های گوناگونی که دشمنان تدارک دیده‌اند باید مراقب و هوشیار بود.

*ایجاد نشاط در جامعه زمینه اعتلای ایران است

محسنی‌اژه‌ای ایجاد روحیه نشاط و امید نسبت به آینده را از دیگر رویکردهای مورد توجه در جامعه خواند و تأکید کرد: دشمنان با برنامه‌ریزی‌های خود سعی در ایجاد روحیه ناامیدی در جامعه دارند تا مردم به خصوص جوانان را نسبت به آینده مأیوس کنند.

*ایجاد امید در پرتو عدالت‌گستری محقق می‌شود

به گفته وی، ایجاد امید و نشاط در جامعه در پرتو اقتدار نظام و عدالت‌گستری است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به درک و شعور بالای مردم ایران اسلامی و اینکه مشکلات در هر جامعه‌ای همیشه هست، تأکید کرد: مردم ما با صبر و حوصله مشکلات را تحمل می‌کنند مشروط بر اینکه بدانند مسئولان عدالت را در جامعه برقرار می‌کنند.

وی از عنایات خداوند متعال نسبت به جمهوری اسلامی سخن راند و ابراز داشت: دشمنان در برهه‌های مختلف از حیات نظام به ویژه طی سال گذشته برای مقابله با جمهوری اسلامی نقشه‌های بسیاری کشیدند که از آن میان می‌توان به تنگ‌تر کردن حلقه محاصره اقتصادی، اخذ مصوبات از سوی مجامع بین‌المللی علیه ایران اسلامی، اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و چندجانبه، تحریم تعداد کثیری از مسئولان نظام و مواردی از این دست اشاره کرد.

محسنی‌اژه‌ای در تشریح تحریم برخی از مسئولان نظام افزود: توجه به این نکته لازم است که مسئولان نظام اسلامی اموال و یا حساب بانکی در هیچ یک از کشورها ندارند که دشمنان با این ترفند به دنبال ایجاد تشویش اذهان عمومی بودند ولی موفق نشدند.

*فعالیت میلیون‌ها سایت و شبکه علیه ایران اسلامی

وی از فعالیت صدها شبکه رادیویی و تلویزیونی، میلیون‌ها سایت و فضای سایبری علیه ایران اسلامی سخن گفت و ادامه داد: تمام این ابزارها برای بر هم زدن فضای کشور تدارک دیده شده است.

دادستان کل کشور گفت: فعالیت شبانه‌روزی نیروهای امنیتی و نظامی در خنثی کردن بخش زیادی از این توطئه‌ها نشان از هجمه سنگین دشمن در مقابله با ایران اسلامی دارد.

*دشمنان با صدای بلند شکست خود را اعتراف می‌کنند

وی با بیان اینکه دشمنان با صدای بلند به شکست خود در برابر ایران معترف شده‌اند، ابراز داشت: این مهم به معنای اقتدار و عظمت ایران اسلامی است که البته با وحدت ملت و ولایتمداری آنان حاصل شده است.

محسنی‌اژه‌ای دفع توطئه‌های سهمگین دشمنان علیه ایران را از معجزات مکرر الهی خواند و افزود: به شکرانه این توجه، باید تقوای الهی پیشه کرده و حریم خداوند متعال را پاس بداریم نه اینکه خودخواهی‌ها افزون شده و از قانون تبعیت نکنیم.

وی با بیان اینکه مردم همیشه و در همه حال مدافع نظام بوده‌اند، گفت: نمونه این قضیه را می‌توان حتی در گرانی‌ها و یا بازار آشفته ارز و سکه مشاهده کرد، با وجودی که بخشی از این قضایا علاوه بر توطئه دشمنان، به بی‌تدبیری برخی مسئولان نیز مربوط می‌شد، ولی مردم به خاطر نظام و با تحمل مشکلات بار دیگر دشمنان را مأیوس کردند.

*حضور گسترده در صحنه عامل دفع شر دشمن

 دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند در سال گذشته، اثرات آن را از هر اقدام امنیتی و نظامی بالاتر دانست و تأکید کرد: این حضور ولایی بار دیگر توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و باعث دفع شر آنان شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن حساب ویژه‌ای برای حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌های رأی باز کرده بود، گفت: این موضوع تا حدی پیش رفت که برخی به اصطلاح خودی‌ها را نیز به شک واداشت به طوری که بعضی از سازمان‌ها و افراد نیز در داخل کشور رسماً انتخابات را تحریم کردند و یا برخی دیگر برخورد منفعلانه کرده و یا برای حضور در انتخابات شرط گذاشتند.

* با ایجاد عدالت در جامعه، از مردم قدردانی کنیم

 از محسنی‌اژه‌ای حضور مردم را عامل اصلی دفع شر دشمنان دانست و ابراز داشت: بنابراین باید با تمام توان در راستای خدمات‌‌رسانی بی‌منت به مردم برنامه‌ریزی و تلاش کرده و با ایجاد عدالت در جامعه از وقوع ظلم و ستم جلوگیری کنیم.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی مسائل و مشکلاتی که موجب سلب آسایش و امنیت در جامعه می‌شود، افزود: این مهم باید با کار کارشناسی در هر یک از استان‌های کشور مورد توجه ویژه واقع شود تا از این طریق زمینه رفع و دفع مشکلات را شاهد و ناظر باشیم.

دادستان کل کشور خواستار بهره‌مندی دستگاه قضا از نظرات صاحبنظران و کارشناسان شد و اضافه کرد: به طور قطع توجه به این مهم ما را در پیشبرد بهتر امور یاری می‌رساند.

*لزوم برقراری تعامل و ارتباط صحیح برای پیشبرد امور

محسنی‌اژه‌ای برقراری تعامل و ارتباط صحیح و وثیق با اعضای شورای تأمین را از دیگر موضوعات مهمی دانست که باید از سوی دادستان هر منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دادستان باید به زیرمجموعه خود نظارت کامل داشته باشد، گفت: این موضوع نیز عامل کسب توفیقات روزافزون در حوزه کاری هر بخش خواهد بود.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه یک حکم باید به موقع، صحیح و قدرتمندانه اجرا شود، افزود: در همین راستا می‌توان بسیاری از موارد اداری و روال کاری معمول قابل حذف را کنار گذاشته و زمینه تسریع‌بخشی به نتیجه را فراهم کرد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اجرای به موقع و صحیح یک حکم دارای اثرات بسیاری است به طوری که زمینه‌ساز پیشگیری از وقوع جرم و رضایتمندی مردم از دستگاه قضا خواهد بود.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول