اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کهگیلویه عنوان کرد

کاهش رسیدگی به پرونده‌های قضایی کهگیلویه در کمتر از 45 روز

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه گفت: به لطف تلاش جمعی همکاران توانسته‌ایم متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی را در این شهرستان به کمتر از 45 روز کاهش دهیم.

کاهش رسیدگی به پرونده‌های قضایی کهگیلویه در کمتر از 45 روز

 محمود حکیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم در خصوص اطاله دادرسی در محاکم قضایی است که کمبود نیروی قضایی و اداری و نبود پلیس قضایی مجرب و کثرت پرونده‌های وارده به شعبات از دلایل این امر هستند.

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه افزود: برخی از قضات ما مجبورند در بیشتر اوقات روزانه به بیش از 30 پرونده رسیدگی کنند که نیاز به توان زیادی داشته و بسیار طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد.

حکیم با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها است، تصریح کرد: به لطف تلاش جمعی همکاران توانسته‌ایم متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را به کمتر از 45 روز کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: این شاخص در بسیاری از پرونده‌ها و برخی از شعبات مثل شعبه خانواده به کمتر از دو هفته نیز رسیده که البته این موضوع می‌بایست همچنان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار قرار داشته و در جهت پایین آوردن هر چه بیشتر متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها تلاش مضاعف کرد.

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه با اشاره به سیستم مدیریت پرونده قضایی و مکانیزه شدن فرایند دادرسی در سراسر کشور با بر شمردن خدمات نوین دستگاه قضایی گفت: اکنون با نصب و راه‌اندازی این سیستم، روند رسیدگی به پرونده‌ها از بدو تشکیل تا خاتمه و به طور کلی تمامی فرایندهای قضایی به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای تهیه شده و توسط مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه ثبت می‌شود.

حکیم در ادامه خاطرنشان کرد: این سیستم قادر است تمامی فرایندهای مهم هر پرونده را در مقاطع و مراحل مختلف از جمله صدور کیفرخواست، وقت رسیدگی به پرونده و صدور رای نهایی با استفاده از ارسال پیام کوتاه به تلفن همراه اصحاب پرونده به صورت خودکار اطلاع‌رسانی کند.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول