اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

امنیت کوهبنان نتیجه تعامل دستگاه‌های قضایی و امنیتی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: آسایش و امنیت موجود در شهرستان کوهبنان نتیجه زحمات و تعامل مثبت دستگاه قضا با مجموعه فرمانداری و نیروی انتظامی است.

امنیت کوهبنان نتیجه تعامل دستگاه‌های قضایی و امنیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی دوشنبه شب در جلسه معارفه رئیس دادگستری کوهبنان و دادستان جدید این شهرستان اظهار داشت: کوهبنان دارای پیشینه تاریخی درخشانی در فرهنگ و ادب است به گونه‌ای که شخصیت‌های برجسته علمی و مذهبی فراوانی را در طول تاریخ در درون خود  پرورش و جای داده است.

وی افزود: بیشترین معادن زغال‌سنگ کشور و استان کرمان در این شهرستان واقع شده و حدود 5 هزار نفر از جوانان و افراد شاغل این شهر در معادن مشغول به کار هستند و با حضور در اعماق زمین سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند تا از این طریق بتوانند در ارتقای سطح اقتصاد کشور نقشی داشته باشند.

متقی تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان در حاشیه کویری استان‌های یزد و خراسان جنوبی واقع شده، اما دارای ظرفیت‌های ویژه و بالقوه‌ای در تمام زمینه‌ها است به گونه‌ای که با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌ها مرغوب‌ترین نوع زعفران کشور در این منطقه تولید می‌شود و در حال حاضر بیش از 100 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران قرار دارد.

این مسئول گفت: با توجه به آزمایشات انجام شده در کشور فرانسه بهترین نوع اسانس گل محمدی در کوهبنان وجود دارد، لذا تمام تلاش خود را برای ارتقای کشت گل محمدی و زرشک  معطوف و به دنبال ایجاد صنایع بسته‌بندی آن هستیم.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: با توجه به آب و هوای معتدل و کوهستانی کوهبنان این شهرستان استعداد ویژه‌ای در پرورش و تولید دام و طیور دارد و در حال حاضر در بحث تولید کبک حرف اول را در کشور می‌زند، لذا به منظور فراهم کردن زمینه صادرات به دنبال تقویت صنایع کشتار، انجماد و بسته‌بندی هستیم.

متقی تصریح کرد: در بحث معادن بهترین معادن زغال‌سنگ، سنگ آهن، خاک نسوز، سرب، کربن و روی در منطقه یافت می‌شود که با ایجاد صنایع تبدیلی در کنار معادن مشکل اشتغال این منطقه برطرف می‌شود.

وی ابراز داشت: کوهبنان با داشتن آثار و ابنیه تاریخی فراوان و متعدد حرف اول را در بحث گردشگری در استان می‌زند که در همین راستا ساخت سه مجموعه توریستی و تفریحی در دستور کار قرار دارد.

متقی گفت: کوهبنان در بحث فرهنگی و حجاب نه‌تنها در کرمان بلکه در کشور الگو و نمونه است و مردم این شهرستان در سایه دینداری، وحدت و دوستی روزگار خود را سپری می‌کنند.

فرماندار کوهبنان از همکاری بسیار خوب دادگستری و دادستان کوهبنان تشکر کرد و اذعان داشت: آسایش و امنیت موجود در شهرستان نتیجه زحمات و تعامل بسیار خوب با مجموعه فرمانداری و نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول